Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.



Trzydniowy OFF Club w Katowicach

Od 11 do 13 maja w katowickim kinie Światowid  Barn Owl, A Hawk And A Hacksaw i Tim Hecker zagrają na żywo muzykę do filmów Wilhelma Sasnala, Siergieja Paradżanowa i Wernera Herzoga.

11 maja Barn Owl grają oryginalną ścieżkę dźwiękową do „Besides That I’ve Got Nothing” Wilhelma Sasnala. Tego artysty nie trzeba nikomu przedstawiać – to jeden z najwybitniejszych współczesnych malarzy polskich, doceniany na całym świecie, wystawiany m.in. w Tate Modern, Centrum Pompidou i Museum of Modern Art. Ale dwa wymiary płótna Sasnalowi nie wystarczają, kręci również filmy, często inspirowane muzyką, i teledyski. Barn Owl to duet z San Francisco. Pilni uczniowie Earth i Sunn O)) oraz – jak sami twierdzą – Johna Coltrane’a. Ich najnowszy album „Lost in the Glare”, wydany jesienią 2011 roku przez Thrill Jockey, to fascynująca podróż przez granice muzyki i ludzkiej percepcji, a na poły improwizowane koncerty potrafią zahipnotyzować i zniewolić, o czym przekonaliśmy się na OFF Festivalu w 2011 roku.

12 maja A Hawk And A Hacksaw reinterpretują ścieżkę dźwiękową „Cieni zapomnianych przodków” („Shadows of Forgotten Ancestors”) radzieckiego reżysera ormiańskiego pochodzenia Siergieja Paradżanowa. To mroczna i romantyczna historia nieszczęśliwej miłości Iwana i Mariczki, w której ożywają huculskie legendy i duchy dawnych Karpat.  Trudno o formację lepiej nadającą się do realizacji takiego projektu od A Hawk And A Hacksaw. To amerykańska orkiestra folkowa, zainteresowana bardziej tradycyjną muzyką europejską, ze szczególnym wskazaniem na Wschód i Bałkany, orkiestry weselne i pogrzebowe, niż dziedzictwem swojego rodzimego regionu. Nic dziwnego, że taki repertuar pchnął ich w ramiona Beiruta, z którym zagrali udaną trasę koncertową. Mają też w dorobku ścieżkę dźwiękową do filmu dokumentalnego o… Sławoju Żiżku i znakomite albumy z „Délivrance” i „Cervantine” na czele.

13 maja Tim Hecker gra oryginany soundtrack do „Fata Morgana” Wernera Herzoga. To niezwykły film, zapis podróży kultowego niemieckiego reżysera przez północno-wschodnią Afrykę, którą Herzog przypłacił malarią i groźnym zakażeniem krwi. Ale przywiózł obraz niezwykły, poetyckie wejrzenie w głąb świata, którego już nie ma… Ceniony w naszym kraju Kanadyjczyk Tim Hecker specjalizuje się w mrocznej elektronice z pogranicza ambientu i noise. Debiutował w roku 2001, płytą „Haunt Me, Haunt Me, Do It Again”, a na koncie ma współpracę m.in. Aidanem Bakerem z Nadji.

Początek – codziennie o godzinie 19. Bilety do nabycia wyłącznie w OFF Sklepie na oficjalnej stronie OFF Festivalu.  Ceny: do 10.05 – 30 zł, a 11-12-13.05 – 40 zł. Uwaga, ze względu ekskluzywny charakter wydarzenia na każdy seans przeznaczono wyłącznie 200 miejsc.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.