Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Kolejne rozdanie Unsoundu

Po raz pierwszy w Polsce zagra Theo Parrish – i to właśnie na krakowskim festiwalu.

Ten weteran sceny z Detroit jest współtwórcą współczesnego brzmienia deep house`u – opartego o hipnotyczne rytmy, głębokie pochody basu, oszczędnie edytowane wokale i organiczne tony syntezatorów. W Krakowie zagra didżejski set z winylowych płyty, ponieważ, jak powiedział w jednym z wywiadów „nie zgadza się na to, aby wygodnictwo zastąpiło artyzm”.

Jeden z pionierów dubstepu – Mala – zaprezentuje w Krakowie swoj nowy projekt, zrealizowany na Kubie z tamtejszymi muzykami. „Te nagrania definiują na nowo dubstep i łączą go na powrót z soundsystemowymi korzeniami” – powiedział o przygotowanym do wydania we wrześniu albumie jego wydawca, Gilles Peterson.

Po raz drugi wystąpi na Unsoundzie duet Demdike Stare – tym razem jednak z z muzykami Sinfonietty Cracovii (instrumenty smyczkowe i perkusja) w przygotowanym specjalnie dla Unsoundu programie „Concealed”. To pierwszy występ duetu, w którym pojawia się „żywe” instrumentarium. Utwory, skomponowane specjalnie na krakowski koncert, powstały we współpracy z uznanym wiolonczelistą Dannym Norbourym. Całości dopełni „stylizowana, rytualna opowieść z wyrazistą choreografią” autorstwa Michaela Englanda, który pracował przy oprawie wizualnej i animacjach m.in. dla Autechre i Leili.

Brytyjczycy z Factory Floor cieszą się sławą doskonałego zespołu koncertowego. Na scenie są zawzięci, hałaśliwi i jak nikt hipnotyzują tanecznymi groove’ami. Remiksowali ich Optimo, Chris Carter and Stephen Morris z New Order, a ich basistka Nik Colk w tym roku dołączyła do Chrisa i Cosey, aby nagrać świetnie przyjętą płytę Carter Tutti Void. Factory Floor zadebiutują wreszcie pełnym albumem na początku przyszłego roku nakładem wytwórni DFA.

Pole współpracuje z Unsound od dawna – gościł w Krakowie, Nowym Jorku, Kijowie i Mińsku. Nie mogło go zabraknąć na jubileuszu festiwalu. Ostatnie wydawnictwa tego legendarnego producenta to powrót do oszczędnego brzmienia, które przyniosło mu sławę ponad dekadę temu. Kolejny album Stefana Betke pojawi się w 2013 roku.

Vakula z Ukrainy szybko buduje swoją reputację, wydając kolejne 12-calówki w Quintessential, Meakusma i Firecracker. Jego deep house ma jedyny w swoim rodzaju lokalny koloryt – „jest prosty i melodyjny jak poezja Szewczenki, a przy tym tłusty jak ukraiński smalec”.

Slava pochodzi z Rosji, ale pracuje na Brooklynie. Wydaje nakładem Mathematics, Future Times i Software. Jego ostatnie nagrania to mutacje footworku, techno i melancholijnych syntezatorowych sampli. W Krakowie zagra na żywo.

MikeQ reprezentuje scenę vogue house, tanecznego podziemia Nowego Jorku i New Jersey, zainicjowanego ponad dwie dekady temu przez słynne nagranie (i teledysk) Madonny pod tymże tytułem. Jego sety DJ-skie koncentrują się na przeróbkach i remiksach, które oddają queerowski szyk stylu vogue house.

Ron Morelli zasłynął jako założyciel brooklyńskiej wytwórni L.I.E.S., znanej z surowych produkcji house i techno. Ale Ron jest również DJ-em, a o jego umiejętnościach będziemy mogli przekonać się na Unsound.

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. yulquen

    boski Theo, no nie wiem jak mam dziękować, king of jazzy loops (Nitedrive)