DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Young Moon – nowy projekt Trevora Montgomery’ego

„Jego utwory są jak stoper odliczający sekundy, minuty i godziny utraconej miłości”.   

William Bell, Bowlegs.

„Walka, desperacja, niedola i bezradność trzymają się Trevora jak mroczne cienie i wydaje się, że tylko muzyka rozświetla jego życie”.

Matt Bevington, Noripcord.

Trevor Montgomery mieszka w San Francisco. W ciągu dnia jest specjalistą od układania dachówki, a w nocy tworzy swoje piosenki. Jest zaangażowany w różne projekty muzyczne m.in. Tarantel, Moholy-Nagy, The Drift i Lazarus, a łączy je niewątpliwie post-rockowa stylistyka. Zaistniał na scenie w drugiej połowie lat ’90. w zespole Tarantel, gdzie inspiracji dostarczali Godspeed You! Black Emperor i Mogwai. Później stworzył solowy projekt Lazarus, w którym uprawiał songwriting.

W 2012 roku powołał do życia kolejny projekt Young Moon i wydał nakładem amerykańskiej wytwórni Western Vinyl swój „debiutancki” album Navigated Like The Swan. Z całą pewnością jest to płyta, którą warto poznać. Materiał  został w całości napisany, zarejestrowany i wykonany przez Montgomery’ego. Swoją muzykę opiera o gitary, automat perkusyjny, syntezator i oczywiście głos, który można by porównać do Nicka Cave’a czy Leonarda Cohena.

Określenie debiutancki album w przypadku kariery muzycznej Trevora Montgomery’ego, byłoby wielkim uproszczeniem i irytującym banałem. Może być jedynie nowym synonimem w kontekście jego odizolowanej sztuki. Rozważania w warstwie tekstowej zmagają się z tematyką miłości, życia i śmierci. Rzadko spotykamy w tekstach kompozycji tak wielką potrzebę odwzajemnionej miłości. W utworze „Winds Light” Trevor niemalże błaga: „Powiedz, że mnie kochasz, powiedz, że się nie mylę”. Kompozycje „A Reason”, „March” i „Emma Jane”, to przykład zdolności Trevora w pisaniu poetyckich tekstów. Montgomery w wywiadach otwarcie przyznał się do swoich myśli samobójczych, które ujawnił w utworze „Emma Jane”. Bodźcem do jego napisania była historia młodej dziewczyny, która popełniła samobójstwo skacząc z mostu The Golden Gate Bridge w San Francisco.

Trevor nie pierwszy i nie ostatni śpiewa o niespełnionych miłościach, osobistych porażkach i braku akceptacji. Powiela schemat amerykańskiego piewcy bezdroży. Natomiast muzycznie jest to materiał, gdzie folk, zabarwiony elektroniką (głównie syntezatory), z łatwością popada w dream pop i na odwrót. Zbiór wyjątkowych pomysłów na niebanalne i szczere utwory. Sprawdźcie to sami!

Ważne strony:

http://westernvinyl.com/news/

http://temporaryresidence.com/artists/lazarus

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze