Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Falko Brocksieper – Shortcake Strategy

W życiu Falko Brocksiepera ważne były dwie przeprowadzki. W 1997 roku przeniósł się do Kolonii, aby studiować na tamtejszej Academy Of Media & Arts. To wtedy poznał Mię Grobelny, z którą powołał do życia wytwórnię Sub Static. I właśnie jej nakładem zadebiutował jako producent w 2001 roku. Przesiąknięty kolońskimi brzmieniami, zaserwował je również na swym debiutanckim albumie – „Hoax Deluxe”. Kolejne przenosiny nastąpiły w 2004 roku – tym razem oczywiście do Berlina. I pewnie dlatego kolejne wydawnictwa Brocksiepera, spuentowane opublikowanym cztery lata później albumem „Heavy Day”, były silnie naznaczone piętnem modnego wtedy minimalu.

Najnowsza płyta niemieckiego producenta to powrót do Kolonii – ale tylko w symbolicznym znaczeniu. Jej wydawcą jest bowiem rezydująca w cieniu gotyckiej katedry wytwórnia Treibstoff, prowadzona przez Marcela Janovsky`ego. To nie pierwsza kooperacja obu twórców – bo Brocksieper nagrywał wielokrotnie dla swego kolegi po fachu równo od początku swej działalności w 2001 roku. Co dla nas ważniejsze – ponowne nawiązanie współpracy z kolońską firmą, znajduje również wyraźne odbicie w brzmieniu płyty.

„Shortcake Strategy” stanowi czytelny powrót niemieckiego producenta do melodyjnego i dynamicznego tech-house`u sprzed dekady. To rozsądna decyzja – bo wyraźnie słychać, że właśnie w takiej estetyce czuje się on najlepiej. Już otwierający płytę „Let`s Surface” brzmi wyjątkowo soczyście – energetyczny podkład rytmiczny wnosi z jednej strony agresywne akordy sonicznych klawiszy, a z drugiej – subtelny motyw melodyczny o wibrafonowym tonie. Łagodniejszy charakter ma „Outride A Crisis” – bo wspiera się na przyjemnie mruczącym basie, który oplatają zgrabnie przycięte akordy matowych syntezatorów. Najbardziej przebojowo wypada jednak „LMFM” – tym razem w ciepło ćwierkające dźwięki Brocksieper wpisuj zmysłowy głos tajemniczej dziewczyny, szepczącej „Love Me, Follow Me”, przywołując tym samym dalekie wspomnienie słynnego „Age Of Love” w remiksie Jam & Spoona.

[embeded: src=”http://www.junostatic.com/ultraplayer/07/MicroPlayer.swf” width=”400″ height=”130″ FlashVars=”branding=records&playlist_url=http://www.juno.co.uk/playlists/builder/2061698-02.xspf&start_playing=0&change_player_url=&volume=80&insert_type=insert&play_now=false&isRe lease=false&product_key=2061698-02″ allowscriptaccess=”always”]

Nostalgiczna nuta pojawia się z kolei w „Pillow Biter” – choć niemiecki producent nie rezygnuje z tech-house`owej motoryki, uzupełnia ją tęsknie plumkającymi klawiszami, jak to zwykle działo się w minionej dekadzie w nastrojowych produkcjach z Kompaktu czy BPitch Control. Jeszcze mocniej tendencje te dochodzą do głosu w finałowym „Land`s End”. Głównym wątkiem nagrania jest bowiem monotonnie falujący motyw syntezatorowy o szorstkim tonie – który wspomaga minorowy akord organowy zapętlony w powtarzającą się przez cały utwór cichą skargę. Do zestawu tego pasują dwie zgoła odmienne kompozycje. Pierwsza z nich to „Avoid” – niezwykle urokliwe electro, łączące wokoderowy śpiew Benjamina Fehra z mocno zbasowanymi uderzeniami mrocznych klawiszy. „Become” przynosi z kolei powiew eterycznego synth-popu – rozbrzmiewając klimatyczną wokalizą Big Bully`ego, wtopioną w oniryczne tło.

Jakby tego było mało – Brocksierper sięga również na swej nowej płycie po masywne techno. Pierwszą tego oznaka jest „Hoboken” – podrasowany lekko na tribalową modłę killer o przejmującym brzmieniu tworzonym przez detroitowe partie nocnych syntezatorów. O wiele mocniejszą energią bucha „Reverse Engineering” – bo tym razem niemiecki producent stawia zarówno na twarde uderzenia ciężkich bitów, jak i agresywne ciosy sonicznych akordów rodem z millsowej klasyki.

„Shortcake Strategy” to wyjątkowo przemyślana płyta. Jej twórca przyłożył się tutaj do każdego dźwięku – splatając je w zaskakująco przyjemny do słuchania zestaw wyrafinowanych kompozycji. Jest w nich miejsce zarówno na urokliwe melodie, jak i na surową energię. Dzięki temu album jawi się jako najciekawsze dokonanie w dotychczasowej dyskografii Falko Brocksiepera.

Treibstoff 2012

www.treibstoff.org

www.facebook.com/treibstoff

www.falkobrocksieper.net

www.facebook.com/pages/Falko-Brocksieper

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.