Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Leigh Hannah

The Townhouses to solowy projekt Leigha Hannaha mieszkającego w Melbourne. Hannah ma już na swoim koncie kilka tras europejskich, gdzie supportował m.in. przed Toro Y Moi, Sun Araw, Prince Rama, Seaworthy czy Pantha Du Prince.

Pierwsze jego wydawnictwo „Fine” pochodzi z 2009 roku i jest to EP-ka, na której znajdziemy dwa nagrania, zainspirowane obrazami malarza Tahira Salahova z Azerbejdżanu. Okładka EP-ki „Fine” jest jedną z prac tego artysty pt. „Cordoba, Hiszpania” z 1975 roku.

Pierwszy dłuższy materiał opublikował w lipcu 2010 roku i była to płyta pt. „Island”. Od samego początku w jego muzyce dominują brzmienia gamelanu w zestawieniu z elektroniką. Płytę wypełniła w całości muzyka instrumentalna.

W styczniu 2011 roku przyszedł czas na kolejną EP-kę pt. „Backyard” z gościnnym udziałem Hamisha Brooke’a (śpiew, trąbka).

W listopadzie tego roku ukazał się jego kolejny album pt. „Diaspora”, nakładem australijskiej wytwórni z Sydney Yes Please Records. Wykorzystane brzmienia gamelanu (tradycyjne instrumenty muzyczne wywodzące się z Bali, Jawy i Indonezji) nadają kompozycjom Leigha Hannaha repetytywny i transowy charakter, szczególnie w warstwie rytmicznej. Sprawia to, iż mamy tropikalną mieszankę współczesnej elektroniki, ambientu i słodkiego dream popu. Hannah tworzy eksperymentalne kolaże dźwiękowe, ale o wietrznie lekkim klimacie. Nie jest to noise, drone etc. Połamana rytmika nagrań jest w ciekawy sposób kontrastowana z wokalami zaproszonych muzyków. W poszczególnych kompozycjach pojawili się tacy artyści jak choćby włoski twórca Giorgio Tuma w utworze „Talk” i Felix Weatherbourne w kompozycji „Geography”.

Yespleaserecords »Profil na Facebooku »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. Endrave

    No bez wątpienia… muzyka niesamowita… Oczywiście też szanowny redaktorze po raz kolejny udawadnia pan swoją kapitalną jakość na portalu…

  2. Iwona

    Pan redaktor muzykę wyciąga jak Pan Kleks z kieszeni-wyciąga i wyciąga!

  3. Skąd szanowny redaktor bierze te wynalazki? Ciekawe…