Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



DigitalSimplyWorld

18 stycznia miała swoją premierę nowa płyta projektu DigitalSimplyWorld – „Singles”. Polski twórca elektroniki udostępnia cały materiał do darmowego pobrania.

W sierpniu 2012 roku pisałem na Nowej Muzyce o EP-ce DigitalSimplyWorld – „Getting Away From It All”, wydanej przez polską oficynę ETALABEL. Ten mini album również można pobrać za darmo – kliknij tutaj.

Na „Getting Away From It All” muzyk eksplorował motyw podróży. Proces powstawania EP-ki miał swoje korzenie we współpracy jaka wywiązała się między DigitalSimplyWorld, a Grzegorzem Bojankiem przy okazji powstawania albumu „Let’s China”. Album ten powstał pod wpływem nagrań terenowych jakie Grzegorz zarejestrował podczas jednego ze swoich pobytów w Chinach.

Podążając wytyczonym wcześniej szlakiem, pojawiła się idea aby nagrać kolejny wspólny album. Tym razem Grzegorz przekazał nie tylko swoje nagrania terenowe, ale także nagrane i zmodyfikowane wcześniej partie gitarowe jak i nieprzetworzone dźwięki starego pianina. Stały się one podstawą do stworzenia EP-ki „Getting Away From It All”.

Na EP-ce znajdziemy trzy nagrania, jedno z nich to „Journey to the Unknown”, w tle tej kompozycji pojawiają się sample rozmów astronautów z Apollo 11. Utwór o wyjątkowej dynamice, gdzie pulsująca elektronika zabarwiona analogowym brzmieniem pełna jest różnych szumów, trzasków i dźwiękowego „brudu”. Jak dla mnie to jeden z najważniejszych utworów DSW.

W tym roku otrzymaliśmy od bydgoskiego muzyka album „Singles”, ponad 70-minut muzyki, i jest to w pewnym sensie przekrojowa podróż przez twórczość DSW. Już pierwsza kompozycja „J Love…” przykuwa uwagę i wciąga. Gdzieś w okolicach środka tego zestawu znajdziemy ponad 15-mintowe nagranie „HushShhh, HushShhh”. Jest to niezwykle relaksujący fragment tej płyty. To drony, podszyte minimalistyczną, industrialną rytmiką. Słuchając tego utworu odniosłem wrażenie, jakby w zwolnionym tempie zalewało mnie morze.

Pod koniec płyty „Singles” znalazło się, doskonale znane miłośnikom DSW, nagranie „A Train To Wuhan”, które można było znaleźć wcześniej na albumie „Let’s China”. Przyznam, że ten utwór jest moim ulubionym. Słuchając „A Train To Wuhan”, jawi mi się obraz jakiegoś nocnego dworca, gdzie już nigdzie nikomu się nie śpieszy i jest to obojętne czy złapie się kolejny pociąg, czy będzie trzeba spędzić noc na dworcu… To nagranie  mogłoby się pojawić w jednej ze scen filmu Larsa von Triera „Europa”. „Pociąg do Wuhan”  jest mroczny, pełny niepokoju i prowadzi nas w nieznane…

 

 

www.ETALABEL.com »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Profil na YouTube »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.