SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Lakker – Monad XIV

Słynna seria Stroboscopic Artefacts powraca we wspaniałym stylu.

Lakker to duet dwóch irlandzkich producentów z Dublina. Już w drugiej połowie minionej dekady próbowali oni w swych nagraniach dokonywać syntezy energii techno, epickości IDM-u i agresji industrialu. Dowodem tego choćby wydany sześć lat temu debiutancki album Iana McDonella i Dary Smitha – „Ruido”. Nic dziwnego, że wykonując taką muzykę, duet z czasem znalazł się w orbicie zainteresowań niezwykle ważnych wytwórni dla eksperymentalnego techno – brytyjskiej Blueprint i niemieckiej Stroboscopic Artefacs.

Dla tej drugiej Lakker debiutuje realizując czternastą już część ze słynnej serii „Monad”. Pierwszy utwór z zestawu od razu ustawia odpowiedni odbiór całości – bo to skorodowany ziarnistymi szumami IDM, w którym przemysłowe zgrzyty zderzają się z zawodzącymi syntezatorami („Dryad”). Podobnie zaczyna się druga kompozycja – tym razem jednak kanalizacyjne efekty przerywają szybko metaliczne breaki, zza których dochodzi przeciągłe zawodzenie ambientowych klawiszy („Nevada”).


„Asvattha” to bezkompromisowa wizja współczesnego dubstepu – rozpisana na warczące basy i połamane rytmy oraz glitchowe defekty i dronowe wyziewy. Najciekawiej w tym zestawie wypada jednak finałowe nagranie. „Artificial Weather” wpisane jest w kontekst minimalistycznego techno – irlandzcy producenci znajdują jednak w nim miejsce zarówno na zwiewne akordy dubowych klawiszy, jak i pastelowe tło o kojącej melodyce. Jednym słowem – znakomite!

Ostatnie dokonania irlandzkiego duetu wprowadzają go do ekstraklasy nowoczesnej elektroniki. Miejmy nadzieję, że McDonell i Smith nie poprzestaną na cyfrowych i winylowych dwunastocalówkach. Czekamy na nowy album Lakkera – być może nakładem Stroboscopic Artefacts.

Stroboscopic Artefacts 2013

www.stroboscopicartefacts.com

www.myspace.com/StroboscopicArtefacts

www.lakker.com

www.facebook.com/lakkermusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. euwu

    super ze Lakker pojawil sie na NM! kiedys sluchalem ‚Ruido Remixes’ bez przerwy. goraco polecam, genialna rzecz.