Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



XX▲N▲XX EP

Bezapelacyjne rozmiłowanie w dźwięku. Tembr głosu, który nie narzuca się, a koi. Ciepła, otulona splotem eterycznych, glitchujących tchnień elektronika. Finalne pokłosie krótkiej, acz zasobnej w rześkość współpracy już niebawem na vinylu.

XX▲N▲XX, spontaniczny duet Klaudii Szafrańskiej i Michała Wasilewskiego, stosunkowo od niedawna dający o sobie znać, pierwszą EPką nakładem U Know Me Records wkracza na elektroniczną arenę. Owocem ich inspiracji jest sześć utworów odzianych w okładkę przedstawiającą zmodyfikowany graficznie wizerunek artystów. Aby zweryfikować czy zapowiedź ‘utonięcia w morzu dźwięków’ faktycznie znajdzie odzwierciedlenie podczas odsłuchu, podjęłam się muzycznej eksploracji.

https://www.facebook.com/xxanaxxmusic?fref=ts

Czym EPka raczy degustatorów subtelnej elektroniki? Miano preambuły przypisane jest utworowi „Disappear”. Jego pierwsza odsłona to znane już w eterze harmonijne fuzje imitacji dźwiękowych, oparte na rytmicznej, przetworzonej dzięki nieocenionej machinie TR 808 linii perkusyjnej, uzupełnione o potulny wokal.

Obecna również zremiksowana wersja numeru to dzieło jakże lubianego niegdyś przeze mnie Envee’go. Symbioza z duetem XX▲N▲XX zaowocowała przyspieszeniem i przyozdobieniem „Disappear” w skłonność do nieśmiałych podrygów i pląsów. Warto tutaj wspomnieć, iż niewinne czarodziejstwo polskiego didżeja będzie można usłyszeć podczas tegorocznej edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.

Envee to nie jedyny artysta zaproszony przez Klaudię i Michała do współpracy. Niefortunnie myleni niekiedy z brytyjskim producentem xxxy (co zapewne mogło napawać ich dumą) postanowili przekazać mu do rąk własnych utwór „Broken Hope”. Oryginalna wersja oferuje sumę modulowanego, czkającego nieco głosu, komponującego się w tło syntetycznych efektów.

Zamysł xxxy odświeża strukturę brzmienia częstując porcją rozpędzonych sampli, odbiegających od tych czasem zbyt rozmemłanych, choć niewątpliwie wpisujących się w chillwave’owy eksperymentalny kunszt.

Finał EPki to propozycja „Got U Under” poddana obróbce wrocławskiego ambasadora jamów i nowych bitów, jednego zresztą z wykładowców Red Bull Music Academy 2013. Żonglując wersją pierwotną, emanującą błogostanem i rozleniwieniem, Spisek Jednego niczym wyrafinowany kuglarz kreuje jej dodatnio-syntetyczne nowe oblicze.

Doświadczenie zażyłości z duetem XX▲N▲XX nie okazało się muzycznym lapsusem. Niedowiarkom pogardliwie spoglądającym na przedrostek „chill” lub zarzucającym pierwiastek polskości, śmiało zarekomendować mogę chwilę wedle uznania rozumianego relaksu.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.