IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



XX▲N▲XX EP

Bezapelacyjne rozmiłowanie w dźwięku. Tembr głosu, który nie narzuca się, a koi. Ciepła, otulona splotem eterycznych, glitchujących tchnień elektronika. Finalne pokłosie krótkiej, acz zasobnej w rześkość współpracy już niebawem na vinylu.

XX▲N▲XX, spontaniczny duet Klaudii Szafrańskiej i Michała Wasilewskiego, stosunkowo od niedawna dający o sobie znać, pierwszą EPką nakładem U Know Me Records wkracza na elektroniczną arenę. Owocem ich inspiracji jest sześć utworów odzianych w okładkę przedstawiającą zmodyfikowany graficznie wizerunek artystów. Aby zweryfikować czy zapowiedź ‘utonięcia w morzu dźwięków’ faktycznie znajdzie odzwierciedlenie podczas odsłuchu, podjęłam się muzycznej eksploracji.

https://www.facebook.com/xxanaxxmusic?fref=ts

Czym EPka raczy degustatorów subtelnej elektroniki? Miano preambuły przypisane jest utworowi „Disappear”. Jego pierwsza odsłona to znane już w eterze harmonijne fuzje imitacji dźwiękowych, oparte na rytmicznej, przetworzonej dzięki nieocenionej machinie TR 808 linii perkusyjnej, uzupełnione o potulny wokal.

Obecna również zremiksowana wersja numeru to dzieło jakże lubianego niegdyś przeze mnie Envee’go. Symbioza z duetem XX▲N▲XX zaowocowała przyspieszeniem i przyozdobieniem „Disappear” w skłonność do nieśmiałych podrygów i pląsów. Warto tutaj wspomnieć, iż niewinne czarodziejstwo polskiego didżeja będzie można usłyszeć podczas tegorocznej edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.

Envee to nie jedyny artysta zaproszony przez Klaudię i Michała do współpracy. Niefortunnie myleni niekiedy z brytyjskim producentem xxxy (co zapewne mogło napawać ich dumą) postanowili przekazać mu do rąk własnych utwór „Broken Hope”. Oryginalna wersja oferuje sumę modulowanego, czkającego nieco głosu, komponującego się w tło syntetycznych efektów.

Zamysł xxxy odświeża strukturę brzmienia częstując porcją rozpędzonych sampli, odbiegających od tych czasem zbyt rozmemłanych, choć niewątpliwie wpisujących się w chillwave’owy eksperymentalny kunszt.

Finał EPki to propozycja „Got U Under” poddana obróbce wrocławskiego ambasadora jamów i nowych bitów, jednego zresztą z wykładowców Red Bull Music Academy 2013. Żonglując wersją pierwotną, emanującą błogostanem i rozleniwieniem, Spisek Jednego niczym wyrafinowany kuglarz kreuje jej dodatnio-syntetyczne nowe oblicze.

Doświadczenie zażyłości z duetem XX▲N▲XX nie okazało się muzycznym lapsusem. Niedowiarkom pogardliwie spoglądającym na przedrostek „chill” lub zarzucającym pierwiastek polskości, śmiało zarekomendować mogę chwilę wedle uznania rozumianego relaksu.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.