Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.



XX▲N▲XX EP

Bezapelacyjne rozmiłowanie w dźwięku. Tembr głosu, który nie narzuca się, a koi. Ciepła, otulona splotem eterycznych, glitchujących tchnień elektronika. Finalne pokłosie krótkiej, acz zasobnej w rześkość współpracy już niebawem na vinylu.

XX▲N▲XX, spontaniczny duet Klaudii Szafrańskiej i Michała Wasilewskiego, stosunkowo od niedawna dający o sobie znać, pierwszą EPką nakładem U Know Me Records wkracza na elektroniczną arenę. Owocem ich inspiracji jest sześć utworów odzianych w okładkę przedstawiającą zmodyfikowany graficznie wizerunek artystów. Aby zweryfikować czy zapowiedź ‘utonięcia w morzu dźwięków’ faktycznie znajdzie odzwierciedlenie podczas odsłuchu, podjęłam się muzycznej eksploracji.

https://www.facebook.com/xxanaxxmusic?fref=ts

Czym EPka raczy degustatorów subtelnej elektroniki? Miano preambuły przypisane jest utworowi „Disappear”. Jego pierwsza odsłona to znane już w eterze harmonijne fuzje imitacji dźwiękowych, oparte na rytmicznej, przetworzonej dzięki nieocenionej machinie TR 808 linii perkusyjnej, uzupełnione o potulny wokal.

Obecna również zremiksowana wersja numeru to dzieło jakże lubianego niegdyś przeze mnie Envee’go. Symbioza z duetem XX▲N▲XX zaowocowała przyspieszeniem i przyozdobieniem „Disappear” w skłonność do nieśmiałych podrygów i pląsów. Warto tutaj wspomnieć, iż niewinne czarodziejstwo polskiego didżeja będzie można usłyszeć podczas tegorocznej edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.

Envee to nie jedyny artysta zaproszony przez Klaudię i Michała do współpracy. Niefortunnie myleni niekiedy z brytyjskim producentem xxxy (co zapewne mogło napawać ich dumą) postanowili przekazać mu do rąk własnych utwór „Broken Hope”. Oryginalna wersja oferuje sumę modulowanego, czkającego nieco głosu, komponującego się w tło syntetycznych efektów.

Zamysł xxxy odświeża strukturę brzmienia częstując porcją rozpędzonych sampli, odbiegających od tych czasem zbyt rozmemłanych, choć niewątpliwie wpisujących się w chillwave’owy eksperymentalny kunszt.

Finał EPki to propozycja „Got U Under” poddana obróbce wrocławskiego ambasadora jamów i nowych bitów, jednego zresztą z wykładowców Red Bull Music Academy 2013. Żonglując wersją pierwotną, emanującą błogostanem i rozleniwieniem, Spisek Jednego niczym wyrafinowany kuglarz kreuje jej dodatnio-syntetyczne nowe oblicze.

Doświadczenie zażyłości z duetem XX▲N▲XX nie okazało się muzycznym lapsusem. Niedowiarkom pogardliwie spoglądającym na przedrostek „chill” lub zarzucającym pierwiastek polskości, śmiało zarekomendować mogę chwilę wedle uznania rozumianego relaksu.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.