A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



A Gambler’s Hand w klubie Re

Amerykańsko-polski projekt perkusity Seana Noonana z The Hub pojawi się 5 listopada w krakowskim klubie.

Sean Noonan to nowojorski perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Berklee College of Music w Bostonie. W Polsce znany dzięki grupom Brewed by Noon oraz The Hub. W twórczości tej gwiazdy brooklyńskiej sceny undergroundowej można dosłuchać się silnych wpływów zarówno eksperymentalnego jazzu, jak i muzyki współczesnej, hip-hopu, rocka i metalu. Eksperymentalny jazz zagrany z hardcore’ową mocą wciąga, a mnogość inspiracji i nieposkromione improwizacje zadziwiają dziką finezją. Choć nie brakuje w nich momentów tanecznych, są również chwile wyciszenia.

Muzyka Sean’a przemawia nie tylko do fanów nowoczesnego jazzu. Znajdą tu coś dla siebie fani punka, prog-rocka, psychodelii i world music (od Afryki po Irlandię), a także wszyscy zainteresowani ciągłym muzycznym poszukiwaniem i postmodernistyczną, multikulturową kombinacją rytmów, melodii, brzmień i inspiracji – tak charakterystyczną dla kosmopolitycznej sceny Nowego Jorku. Noonan wydał 17 płyt, nagrywając je z tak wybitnymi muzykami jak gitarzysta Marc Ribot, basista Jamaaladeen Tacuma, gitarzysta Abdoulaye Diabate czy Susan McKeown z Klezmatics.

Projekt Gambler’s Hand nawiązuje wprost do estetyki downtown. To niezwykły muzyczny kolaż, łączący brzmienia w wersji nagłośnionej i elektrycznie zmodyfikowanej z brzmieniami akustycznymi. Usłyszeć w nim można zarówno techniki improwizacyjne, jak również inspiracje muzyką takich amerykańskich eksperymentatorów jak Cowell, Nancarrow czy Zorn. Połączenie perkusji Noonana z polskim kwartetem smyczkowym, zdaje się stwarzać zaskakujące i nieoczywiste rozwiązania. Partie smyczków niejednokrotnie przejmują rolę perkusji, aby potem oplatać grę Sean’a delikatnymi i surowymi brzmieniami, tworząc fusion z górnej półki.

5 listopada, godz. 20, Re, Kraków

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.