Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Dadub – Untitled EP

Nic dziwnego, że włoscy producenci z duetu Dadub, jako zdeklarowani neopoganie, zainteresowali się grecką mitologią.

Oczywiście, najbardziej zaciekawił ich mit o Persefonie i Demeter, związany z misteriami eleuzyńskimi. Obrzędy te, ze względu na swój sekretny charakter, obrosły przez wieki różnymi legendami. Zainteresowali się nimi również współcześni twórcy teorii spiskowych – spekulując, że podczas misteriów Grecy pili jakiś psychoaktywny napój (mówi się nawet, że było to coś w rodzaju LSD). Zapewne chłopakom z Dadub obrzędy te skojarzyły się z imprezami rave – no i już jesteśmy przy muzyce techno.

Pierwszy utwór jest trochę nazbyt oczywisty – „Mistressess March” uderza plemiennymi bębnami, które zalewają raz za razem fale cyfrowego szumu, niosąc chrzęszczące efekty o glitchowym rodowodzie. „Kykeon” powstał z wykorzystaniem modularnego syntezatora zmajstrowanego przez inny włoski duet – Retina.It. I jest to bez wątpienia najlepsze nagranie w zestawie – mocarne techno podszyte ambientowymi wyziewami i industrialną elektroniką.

Na finał rozbrzmiewa „Ergot Kernel” – w powstaniu którego maczał palce Daniele de Santis znany jako Grün. Dadub zastosowali bowiem wymyślony przezeń generator rytmu – i być może dlatego niosące nagranie galopujące breaki są wycofane na drugi plan i mają dosyć niezwykłe, bo gęste i skondensowane brzmienie.

Trzy nowe nagrania włoskiego duetu stanowią kontynuację wątków zaprezentowanych na jego debiutanckim albumie. Neopogańskie fascynacje i psychodeliczne odniesienia spotykają się tu z tribalową rytmiką i glitchowym dekonstrukcjami. Poglądy Dadaub niebezpiecznie lokują jego członków w obszarze ideowym typowym dla muzyki psy-trance, całe szczęście ich muzyczne dokonania ciągle jeszcze bliższe są techno.

Stroboscopic Artefacts 2013

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.facebook.com/dadubofficial

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Bartooki

    Świetna EPa!

  2. sobek

    Kykeon to zdecydowanie najlepszy Dadub jaki słyszałem!