Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



7 nowych artystów na TNM 2014

Do line-upu IX edycji Tauron Festiwal Nowa Muzyka 2014 dołączają Kelis, Paula Temple, The Field, CLARK, Cakes da Killa, Pink Freud grające Autechre oraz Nervy.

Kelis
Gdy w 2004 roku cały świat oszalał na punkcie dwóch kawałków: Milkshake i Trick Me, a towarzyszące im teledyski nie schodziły z anten telewizji muzycznych w Stanach i Europie, ich autorka – Kelis – miała już za sobą kilkuletnią karierę muzyczną oraz dwie świetnie przyjęte płyty, wyprodukowane przez legendarny duet The Neptunes. Laureatka BRIT Award i NME Award przebiła się jednak do świadomości masowych odbiorców dopiero dzięki trzeciemu albumowi – Tasty – przy tworzeniu którego pomagały takie sławy hip-hopu i R’n’B jak André 3000 czy Raphael Saadiq, które sprawiły, że w wielu miejscach na świecie album pokrył się złotem i platyną.

Dokonania amerykańskiej artystki, śmiało łączącej klasyczne soulowe wokale z mocnymi bitami i przebojowymi melodiami, nie bojącej się flirtowania z hip-hopem i najbardziej tanecznymi gatunkami muzycznymi, wywołały spore poruszenie zarówno wśród twórców muzyki komercyjnej jak i eksperymentalnej, co sprawiło, że Kelis jest pewnie jedyną artystką mogącą się pochwalić wspólnymi nagraniami z Enrique Iglesiasem oraz Björk.

Dziesięć lat i dwie płyty później, Kelis to artystka która nie musi już niczego udowadniać. Doceniana zarówno wśród miłośników popu, którzy mogli ją poznać podczas wspólnego tournée z Britney Spears oraz U2, jak i pośród fanów bardziej niszowych odmian muzyki tanecznej, znających ją między innymi ze wspólnej trasy z Robyn.

W roku 2014 Kelis powraca jako gwiazda zasłużonej wytwórni Ninja Tune, dla której nagrała swój szósty album – Food, wyprodukowany przez Dava Sitka, współodpowiedzialnego między innymi za sukces Santigold. Album który ukaże się 18 kwietnia to powrót do korzeni czarnej, miejskiej muzyki, inspirowanej soulem, afro beatem i hip-hopem, zestaw dynamicznych, świetnie napisanych piosenek, idealnie sprawdzających się podczas koncertów. Będziecie się mogli o tym przekonać już w sierpniu, kiedy to Kelis zagości na festiwalu Tauron Nowa Muzyka, a główną scenę opanuje jej szalejąca orkiestra, której nie powstydziłby się sam James Brown. Niezależnie od tego czy znacie ją jako artystkę dwóch przebojów, czy też jesteście świadomi tego, że stworzyła sześć płyt pomagających definiować brzmienie współczesnej czarnej muzyki, występ Kelis to wydarzenie, którego nie należy przegapić.

Kelis – „Rumble”

Cakes da Killa
Doskonały raper, dorównujący poczuciem humoru mistrzom amerykańskiego stand-upu, przywracający wiarę w oldskulowy hip-hop oparty na solidnych, rozbujanych bitach i dziesiątkach gier słownych.

Cakes Da Killa – „Goodie Goodies”

The Field
Zeszłoroczna płyta Cupid’s Head okazała się jednym z najbardziej wychwalanych albumów roku, przynosząc rewelacyjną mieszankę techno, dubu, inspiracji trip-hopem i filmowymi soundtrackami, które w trakcie setów na żywo zyskują dodatkową oprawę wizualną i stanowią podstawę rewelacyjnych, hipnotycznych występów.

The Field – „Cupid’s Head”

CLARK
Na festiwal powróci również w tym roku od dawna wyczekiwany , mistrz niepokojących dźwięków spod szyldu IDM, którego albumy Iradelphic i Body Riddle są po dziś dzień uznawane za jedne z najciekawszych dokonań współczesnej muzyki eksperymentalnej, łącząc żywą instrumentację z pomysłami podpatrzonymi u mistrzów techno i noise’u. Jego występy to za każdym razem spore wydarzenie, a opublikowany na początku tego roku nowy singiel pokazuje, że CLARK mimo przerwy w nagrywaniu nie zapomniał jak pisać utwory o których długo nie można zapomnieć.

Clark – „Open”

Paula Temple
Fanów radykalnych odmian techno ucieszy zaś zapewne informacja, że ostatnią gwiazdą sceny LittleBig będzie sama dama, która od momentu debiutu w 2002 roku udowadnia, że kobiety na scenie muzyki tanecznej potrafią być bardziej bezkompromisowe i otwarte na nietypowe brzmienia niż większość mężczyzn. Jej szalone występy z kontrolerem midi, upodobanie do potężnych basów i hałaśliwych szumów, od ponad dekady stanowią istotny składnik najważniejszych festiwali techno. W Polsce będziemy mogli jej posłuchać po raz pierwszy.

Paula Temple – „Decolonization”

Pink Freud
Najbardziej progresywna polska kapela jazzowa, pod wodzą Wojtka Mazolewskiego po raz kolejny zmierzy się z niezwykłym materiałem: muzyką duetu Autechre. Jeśli udało Wam się dostać na ich przedpremierowy koncert w cyklu Before Tauron Nowa Muzyka, to wiecie już bez wątpienia, że Pink Freud grający Eggshell czy Goz Quartet to zupełnie nowa jakość w polskiej muzyce improwizowanej, przyjęta z nieskrywanym zachwytem przez publiczność, jeśli zaś nie udało Wam się dotrzeć na ten wyprzedany do ostatniego miejsca koncert, będziecie mieli okazję nadrobić to już w sierpniu.

Pink Freud plays Autechre – „Eggshel”, Jazz Club Hipnoza

Nervy
W skład grupy wchodzą Igor Boxx z duetu Skalpel, Agim Dżeljilji znany z grupy Őszibarack i Jan Młynarski, świetny perkusista, który sprawia, że elektroniczne brzmienia zespołu zyskują prawdziwe rockową energię. Ich muzyka to powrót do transowych korzeni, kompozycje zbudowane na pętlach i stopniowo modyfikowanych powtórzeniach, zaś tym co najbardziej w nich wyjątkowe jest fakt, że rozpisano je na wiele instrumentów, w tym kwintet dęty wspierający grupę podczas występów na żywo. Ich występ podczas festiwalu będzie pierwszą wizytą zespołu na Śląsku i jedną z pierwszych okazji do poznania na żywo grupy, która może w tym roku zawojować wszystkie kluby i sale koncertowe.

IX Festiwal Tauron Nowa Muzyka | 21-24.08.2014 | Muzeum Śląskie | Katowice

4 Dniowe Karnety: SOLD OUT!
3 Dniowe Karnety: cena: 180 zł do dnia: 30.04.2014
2 Dniowe Karnety: cena: 150 zł do dnia: 30.04.2014

Dostępne:
www.ebilet.pl
www.ticketpro.pl
www.ticketportal.pl
www.biletin.pl
www.biletomat.pl
Jazz Club Hipnoza | Plac Sejmu Śląskiego 2 | Katowice

notki pochodzą z oficjalnej strony TNM, www.festiwalnowamuzyka.pl

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. wielecete

    szkoda zdrowia i czasu na komentowanie ale w obliczu „żywej instrumentacji” nie można się powstrzymać.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Instrumentacja