Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.



Debiutancka EP-ka projektu Sampler Bogart

Dziś pojawił się w sieci drugi klip promujący debiutancką i nielegalną EP-kę polskiego producenta ukrywającego się pod nazwą Sampler Bogart. EP-kę można pobrać za darmo.

Sampler Bogart to przedstawiciel nurtu „mobile performers”. Szkice jego utworów powstają głównie na iPhonie, po czym stopniowo zostają rozbudowane w oparciu o klasyczne i analogowe syntezatory. Producent także zgrabnie porusza się wokół mashup’owej konwencji i bootlegowych brzmień. W swojej twórczości wykorzystuje w znacznym stopniu sample, które wybiera ze swojej bogatej kolekcji winyli. Jest także członkiem zespołu Plazmatikon, gdzie odpowiada za syntezatory i FX.

Jesienią ubiegłego roku pisałem o pierwszym singlu z nadchodzącego minialbumu. W nagraniu „Song for you” polski artysta sięgnął po twórczość legendy country Williego Nelsona i wykorzystał sample, które pochodzą z albumu „Shotgun Willie” z 1973 roku. Wokal Nelsona został skontrowany z brzmieniem klasycznych syntezatorów (m.in. Korg M1) i bitem stworzonym na iPhonie.

Drugim singlem promującym EP-kę jest utwór„Love I’m Gonna”, w którym usłyszymy sample wokalu wyjęte z kompozycji Paula McCartneya pochodzącej z 1983 roku. To było niesamowite. Miałem przygotowaną całą muzykę i przypomniałem sobie o utworze  McCartneya, który kiedyś chciałem zremiksować – mówi Sampler Bogart –  Zsamplowalem go i okazało się, że pasuje tonacja oraz tempo! To jedna z tych sytuacji, kiedy czujesz, że rzeczy dzieją się same. Za teledysk odpowiedzialny jest „Holy Rabbit”. Klip został nakręcony w olbrzymim kompleksie hotelowym z lat 70., który znakomicie wkomponował się i podkreślił klaustrofobiczny klimat utworu. Na potrzeby nielegalnej EP-ki Sampler Bogart powoła do życia oficynę MASStige_netlabel. EP-kę można pobrać na stronie Soundcloud.

Poniżej oryginał z 1983 r. w wykonaniu Paula McCartneya.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.