
W sierpniu na katowickim Off-ie, dziś pod ostrzałem 3 pytań.
Clipping powstało w 2009 roku, w Los Angeles z inicjatywy producentów Jonathana Snipesa i Williama Hutsona. Z założenia miało być projektem remiksująco-producenckim, jednak rok później do duetu dołączył raper Daveed Diggs formując skład, w którym Clipping działa do dzisiaj. Kapela odważnie porusza się w stylistyce eksperymentującego rapu, włożonego w wyraźne noise’owe ramy. W lutym 2013 Clipping własnymi siłami wydało debiutancki longplay „Midcity„, który po kilku miesiącach został zauważony przez wytwórnię Sub Pop, która ostatecznie podpisała kontrakt z zespołem, sytuując ich obok dotychczasowych podopiecznych w postaci Wolf Eyes czy Shabazz Palaces.
Clipping – „Work Work” (Feat. Cocc Pistol Cree)
Czego ostatnio słuchacie?
Signor Benedick the Moor – „El Negro”, Youth Code – s/t, Lauren Bousfield – „Avalon Vales”, Cocc Pistol Cree – „Postpartum 2”, Pharmakon, Hellfyre Club – „Dorner vs. Tookie”, YG – „My Krazy Life”
Signor Benedick the Moor – „End”
Youth Code – „Carried Mask”
Lauren Bousfield – „Valed”
Cocc Pistol Cree – „Duces”
Pharmakon – „Ache”
Hellfyre Club – DVT
YG – „My Krazy Life”
Nad czym obecnie pracujecie?
Zawsze pracujemy nad nowymi kawałkami. Mamy rozpoczątych kilka albumów, ale nie ma pewności, który skończymy jako pierwszy i kiedy. Właśnie zrobiliśmy też remix dla Youth Code.
Clipping – „Loud” (live)
Jaki koncert/set zrobił na Was największe wrażenie (ostatnio lub w ogóle)?
Nasz występ w Baustelle Kalk w Kolonii (Niemcy) był niesamowity. To mały brudny pokój zarządzany przez najlepszych ludzi. Line-upy są zawsze świetnie przygotowane i eklektyczne. Naszemu przedstawieniu towarzyszyły występy Endless Humiliation (imponujące free-jazzowe trio) oraz Svey, która grała swoje pierwsze show i jesteśmy przekonani, że będzie wkrótce bardzo dobrze znana.
Endless Humiliation at Burning Fleshtival NYC 7/27/12
SVEY
www.itsclippingbitch.com
www.clppng.bandcamp.com
www.facebook.com/clppng
www.subpop.com/artists/clipping
www.soundcloud.com/clppng

świry