Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Fink – Hard Believer

Siła przyzwyczajenia, moc konsekwentności. Nowy Fink robi swoje i znowu rozbija bank.

Od 2011 roku, kiedy to premierę miał album „Perfect Darkness”, wiele wydarzyło się w życiu Fina Greenalla – zarówno prywatnym, jak i zawodowym. Skończył 40 lat, zjeździł świat wzdłuż i wszerz, co dało album live, zagrał wielki koncert na festiwalu Sziget, nagrał epicki występ z towarzyszeniem Royal Concertgebouw Orchestra, a jego „Warm Shadow” trafił na ścieżkę serialu „The Walking Dead”, przynosząc mu tysiące nowych fanów na całej planecie.

fink_260

A co nowego w muzyce? Dzisiaj, 14 lipca, w rocznicę wybuchu rewolucji francuskiej, Fink wraca ze swoim szóstym albumem – „Hard Believer”. Rewolucji nie ma, jest za to ponad 50 minut tego, za co go polubiliśmy. Mnóstwo emocji, osobiste teksty i balansowanie na granicy kilku gatunków. Może tylko środek ciężkości nieco się przesunął – kontynuując styl „Perfect Darkness” najwięcej tu ballad bluesowo-folkowych, czasami doprawionych mrocznym alt-country, czasami zaś elektroniką lub mocniejszą gitarą.

Utwór tytułowy poznaliśmy jeszcze w marcu. To bardziej spokojne, niemal sielankowe granie. Fink nie zapomina jednak o silniejszych emocjach, bycie jedną z gwiazd wytwórni Ninja Tune i przeszłość powiązana ze scenami klubów Londynu i Bristolu również ma znaczenie. Umiarkowanie jest w „Green and the Blue”, gdzie pianino przenika się z niemal post-rockowymi pejzażami oraz w dążącym do podniosłego finału „Shakespare”. Mocniej też jest – Fin sięga po elektronikę, jednak jest ona z reguły tłem, efektem, który dodaje brudu, hipnotyzuje. „White Flag” to niepokój, „Two Days Later” zakrawa na trip-hop.

Singlowe, łączące gitary i fortepian „Looking Too Closely” nadal sprawia bardzo pozytywne wrażenie i w obliczu całego krążka jest jednym z największych plusów, zarówno ze względu na piękną melodię, jak i wybuch w codzie. Jednakże, po tych zaledwie kilku przesłuchaniach, moim faworytem pozostanie, przynajmniej na razie, rozbudowane, potężne „Pilgrim”. Toż to niemal jak druga część „Sort of Revolution”!

Fink pomimo upływu lat, coraz to nowych inspiracji, doświadczeń i pomysłów, pozostaje nadal wierny swoim patentom – grunge’owa ballada przeplatająca się z delikatnym trip-hopem, country pomieszane z leciutkim bitem – to nadal się sprawdza. To nadal wciąga. A głos cały czas doskonały.

PS. Fink i polska publiczność żyją w symbiozie – lubią się ze wzajemnością, czego dowodem są doskonałe koncerty. Następny – 14 listopada w stołecznej Stodole.

Profil na Facebooku »
Słuchaj na Soundcloud »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.