Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.

Koza – Patologya
Jarek Szczęsny:

Atrakcyjność ujemna.

Caribou – Suddenly
Bartek Woynicz:

Co nagle, to po diable?

FOQL & Fischerle – Personal Wastelands
Jarek Szczęsny:

Triskeliony.



Various Artists – ePM Selected Vol. 7

Dziesięć house’owych sztosów.

Brytyjska firma ePM zajmuje się dystrybucją i wydawaniem muzyki klubowej od 2001 roku. W tym czasie w jej katalogu pojawiła się niezliczona liczba wydawnictw, firmowanych przez cenionych wykonawców nie tylko brytyjskiego techno i house’u. Co roku wytwórnia serwuje swoją flagową kompilację, na której umieszcza w cyfrowej wersji nagrania ze swego obszernego katalogu – w tym i ekskluzywne utwory. W tym sezonie składanka opracowana przez Brytyjczyków dedykowana jest muzyce house.

Płytę otwiera Oliver Way – i jego „Music Is So Special” to twardy house wypełniony soulowymi samplami wokalnymi. Również ciężki bit podszywa „77” Marka Brooma, który tym razem serwuje typowo chicagowską wersję gatunku, upstrzoną perkusyjnymi efektami. „Disc Electronique” Paula Maca to gorący garage ozdobiony pobrzękującymi, ale melodyjnymi klawiszami. Duet Louis Martinez & Keytone przenosi nas z kolei w „Lost At Sea” na teren rozedrganego tribalu. Pierwszą część zestawu wieńczy „Tyrkisk Peber” – deep house autorstwa nowego projektu Cristiana Vogela – NEL.

Tak naprawdę całą stawkę zgrania tym razem jednak The Third Man. Jego „Pipes At Helios Canyon” to porywający disco killer w stylu najlepszych produkcji Giorgio Morodera z lat 80. „Simple Soul” Bena Longa wprowadza na płytę brzmienia z pogranicza house’u i techno. Podobnie rzecz się ma z utworem „Konstruktion” Kristiana Heikkili, do którego łagodniejszą nutę wnosi wibrafonowa partia klawiszy. House Of Black Lantern sięgają w „Drown” po skorodowane akordy i przestrzenne tło, splatając z tego podwodną wersję dub-house’u. Na finał rozbrzmiewa „Handed Down” Estebana Adame – funkowa petarda z jazzową partią Rhodesa.

Dziesięć nagrań z katalogu ePM układa się w barwną mozaikę house’owych brzmień. Mimo upływu ponad trzech dekad od pierwszych produkcji w tym stylu, okazuje się, że gatunek ten zachowuje wyjątkową żywotność. Z jednej strony fascynuje coraz to kolejne pokolenia młodych artystów, a z drugiej – nadal porywa do tańca swą ognistą energią nowych klubowiczów. Składanka brytyjskiej wytwórni ukazuje się na początku lata – i to idealna pora na takie granie.

ePM Music 2019

www.epm-music.com

www.facebook.com/EPM.Music

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze