Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Various Artists – ePM Selected Vol. 7

Dziesięć house’owych sztosów.

Brytyjska firma ePM zajmuje się dystrybucją i wydawaniem muzyki klubowej od 2001 roku. W tym czasie w jej katalogu pojawiła się niezliczona liczba wydawnictw, firmowanych przez cenionych wykonawców nie tylko brytyjskiego techno i house’u. Co roku wytwórnia serwuje swoją flagową kompilację, na której umieszcza w cyfrowej wersji nagrania ze swego obszernego katalogu – w tym i ekskluzywne utwory. W tym sezonie składanka opracowana przez Brytyjczyków dedykowana jest muzyce house.

Płytę otwiera Oliver Way – i jego „Music Is So Special” to twardy house wypełniony soulowymi samplami wokalnymi. Również ciężki bit podszywa „77” Marka Brooma, który tym razem serwuje typowo chicagowską wersję gatunku, upstrzoną perkusyjnymi efektami. „Disc Electronique” Paula Maca to gorący garage ozdobiony pobrzękującymi, ale melodyjnymi klawiszami. Duet Louis Martinez & Keytone przenosi nas z kolei w „Lost At Sea” na teren rozedrganego tribalu. Pierwszą część zestawu wieńczy „Tyrkisk Peber” – deep house autorstwa nowego projektu Cristiana Vogela – NEL.

Tak naprawdę całą stawkę zgrania tym razem jednak The Third Man. Jego „Pipes At Helios Canyon” to porywający disco killer w stylu najlepszych produkcji Giorgio Morodera z lat 80. „Simple Soul” Bena Longa wprowadza na płytę brzmienia z pogranicza house’u i techno. Podobnie rzecz się ma z utworem „Konstruktion” Kristiana Heikkili, do którego łagodniejszą nutę wnosi wibrafonowa partia klawiszy. House Of Black Lantern sięgają w „Drown” po skorodowane akordy i przestrzenne tło, splatając z tego podwodną wersję dub-house’u. Na finał rozbrzmiewa „Handed Down” Estebana Adame – funkowa petarda z jazzową partią Rhodesa.

Dziesięć nagrań z katalogu ePM układa się w barwną mozaikę house’owych brzmień. Mimo upływu ponad trzech dekad od pierwszych produkcji w tym stylu, okazuje się, że gatunek ten zachowuje wyjątkową żywotność. Z jednej strony fascynuje coraz to kolejne pokolenia młodych artystów, a z drugiej – nadal porywa do tańca swą ognistą energią nowych klubowiczów. Składanka brytyjskiej wytwórni ukazuje się na początku lata – i to idealna pora na takie granie.

ePM Music 2019

www.epm-music.com

www.facebook.com/EPM.Music

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze