Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.



Paul Baran

Szwedzka wytwórnia Fang Bomb opublikowała kolejny materiał Paula Barana. Koniecznie sprawdźcie!

Paul Baran (rocznik 1975) to szkocki kompozytor, improwizator i twórca muzyki elektroakustycznej. Jego pierwszy album – „Panoptic” (Fang Bomb) ukazał się w 2009 roku i otrzymał bardzo przychylne recenzje. Drugi krążek Barana – „The Other” powstał w wyniku współpracy z wieloma artystami, choćby takimi jak Werner Dafeldecker, Axel Dörner, Lucio Capece i Sebastian Lexer.

Na płycie – „The Other” Paul Baran zderza ze sobą różne stylistyki. W utworach: „Britonia” i „The Zone”, minimalistyczny beat o industrialnej proweniencji i elektroniczne tła bezkolizyjnie stopiły się z partiami instrumentów smyczkowych. W ponad dziesięciominutowym utworze „Time” Baran połączył swój głos, muzykę improwizowaną i elektroakustyczne eksperymenty rozpisane na spory skład muzyków. Momentami całość może kojarzyć się z twórczością Ekkehard Ehlersa, Leafcutter Johna czy Keith Rowe’a. „Celebrity” to pójście w stronę minimalizmu i drone music. W intrygujący sposób artyści zaprezentowali swoje umiejętności w długim fragmencie „The Human Republic of Haiti”. Styl gry Barana na gitarze akustycznej przypomina nieco Dereka Baileya. Bez wątpienia album – „The Other” można zaliczyć do grupy tych premier, obok których nie wolno przejść obojętnie.

 

Strona wytwórni Fang Bomb »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.