Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Paul Baran

Szwedzka wytwórnia Fang Bomb opublikowała kolejny materiał Paula Barana. Koniecznie sprawdźcie!

Paul Baran (rocznik 1975) to szkocki kompozytor, improwizator i twórca muzyki elektroakustycznej. Jego pierwszy album – „Panoptic” (Fang Bomb) ukazał się w 2009 roku i otrzymał bardzo przychylne recenzje. Drugi krążek Barana – „The Other” powstał w wyniku współpracy z wieloma artystami, choćby takimi jak Werner Dafeldecker, Axel Dörner, Lucio Capece i Sebastian Lexer.

Na płycie – „The Other” Paul Baran zderza ze sobą różne stylistyki. W utworach: „Britonia” i „The Zone”, minimalistyczny beat o industrialnej proweniencji i elektroniczne tła bezkolizyjnie stopiły się z partiami instrumentów smyczkowych. W ponad dziesięciominutowym utworze „Time” Baran połączył swój głos, muzykę improwizowaną i elektroakustyczne eksperymenty rozpisane na spory skład muzyków. Momentami całość może kojarzyć się z twórczością Ekkehard Ehlersa, Leafcutter Johna czy Keith Rowe’a. „Celebrity” to pójście w stronę minimalizmu i drone music. W intrygujący sposób artyści zaprezentowali swoje umiejętności w długim fragmencie „The Human Republic of Haiti”. Styl gry Barana na gitarze akustycznej przypomina nieco Dereka Baileya. Bez wątpienia album – „The Other” można zaliczyć do grupy tych premier, obok których nie wolno przejść obojętnie.

 

Strona wytwórni Fang Bomb »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.