Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Paul Baran

Szwedzka wytwórnia Fang Bomb opublikowała kolejny materiał Paula Barana. Koniecznie sprawdźcie!

Paul Baran (rocznik 1975) to szkocki kompozytor, improwizator i twórca muzyki elektroakustycznej. Jego pierwszy album – „Panoptic” (Fang Bomb) ukazał się w 2009 roku i otrzymał bardzo przychylne recenzje. Drugi krążek Barana – „The Other” powstał w wyniku współpracy z wieloma artystami, choćby takimi jak Werner Dafeldecker, Axel Dörner, Lucio Capece i Sebastian Lexer.

Na płycie – „The Other” Paul Baran zderza ze sobą różne stylistyki. W utworach: „Britonia” i „The Zone”, minimalistyczny beat o industrialnej proweniencji i elektroniczne tła bezkolizyjnie stopiły się z partiami instrumentów smyczkowych. W ponad dziesięciominutowym utworze „Time” Baran połączył swój głos, muzykę improwizowaną i elektroakustyczne eksperymenty rozpisane na spory skład muzyków. Momentami całość może kojarzyć się z twórczością Ekkehard Ehlersa, Leafcutter Johna czy Keith Rowe’a. „Celebrity” to pójście w stronę minimalizmu i drone music. W intrygujący sposób artyści zaprezentowali swoje umiejętności w długim fragmencie „The Human Republic of Haiti”. Styl gry Barana na gitarze akustycznej przypomina nieco Dereka Baileya. Bez wątpienia album – „The Other” można zaliczyć do grupy tych premier, obok których nie wolno przejść obojętnie.

 

Strona wytwórni Fang Bomb »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.