Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



Msza święta w Altonie

Wyzwolony duch.

Muzyka jest mistycyzmem – twierdzą muzycy z zespołów Kirk i Altona. Nic więc dziwnego, że ich wspólny projekt nosi nazwę Msza Święta w Altonie. Paweł Bartnik, Olgierd Dokalski, Filip Kalinowski i Wojciech Kwapisiński postawili na improwizację – dlatego ich zespół funkcjonował do tej pory przede wszystkim na koncertach.

Taki charakter miał również pierwszy formacji krążek sprzed dwóch lat, zawierający fragment występu artystów w ramach lubelskich Warsztatów Kultury. Nowe wydawnictwo, opublikowane przez Requiem to jednak już zapis studyjnego procesu. „Bezkrólewie” przynosi osiem premierowych kompozycji, w których jednak nadal czuć wyzwolonego ducha Kirka i Altony.

O ile pierwsze wydawnictwo grupy miało niemal jednoznacznie free-jazzowy charakter, tym razem znajdujmy w jej muzyce więcej elektroniki. Efektem są smoliste kompozycje nasycone głębokimi dronami, w których jazzowe wariacje trąbki kontrastują z horrorowymi efektami i etnicznymi wtrętami. Industrialne preparacje i soundtrackowe eksperymenty, emocjonalny jazz i plemienna rytmika – to wszystko stanowi o sile „Bezkrólewia”.

www.requiem-records.com

www.facebook.com/requiemstudio

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.