Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.

Sote – Moscels
Jarek Szczęsny:

Ku wizjonerskiemu futuryzmowi.

Moodymann – Taken Away
Jarek Szczęsny:

Pląsy w dusznym pomieszczeniu.



Msza święta w Altonie

Wyzwolony duch.

Muzyka jest mistycyzmem – twierdzą muzycy z zespołów Kirk i Altona. Nic więc dziwnego, że ich wspólny projekt nosi nazwę Msza Święta w Altonie. Paweł Bartnik, Olgierd Dokalski, Filip Kalinowski i Wojciech Kwapisiński postawili na improwizację – dlatego ich zespół funkcjonował do tej pory przede wszystkim na koncertach.

Taki charakter miał również pierwszy formacji krążek sprzed dwóch lat, zawierający fragment występu artystów w ramach lubelskich Warsztatów Kultury. Nowe wydawnictwo, opublikowane przez Requiem to jednak już zapis studyjnego procesu. „Bezkrólewie” przynosi osiem premierowych kompozycji, w których jednak nadal czuć wyzwolonego ducha Kirka i Altony.

O ile pierwsze wydawnictwo grupy miało niemal jednoznacznie free-jazzowy charakter, tym razem znajdujmy w jej muzyce więcej elektroniki. Efektem są smoliste kompozycje nasycone głębokimi dronami, w których jazzowe wariacje trąbki kontrastują z horrorowymi efektami i etnicznymi wtrętami. Industrialne preparacje i soundtrackowe eksperymenty, emocjonalny jazz i plemienna rytmika – to wszystko stanowi o sile „Bezkrólewia”.

www.requiem-records.com

www.facebook.com/requiemstudio

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.