DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



tN collective

Improwizowa podróż dźwiękowa w wykonaniu warszawskiego kolektywu z udziałem nestorów polskiej kontrkultury.

Polska scena improwizowana przeżywa od kilku lat prawdziwy rozkwit. To ciekawe zjawisko – bo to wcale niełatwa do zagrania, i do słuchania muzyka. Czasem jednak okazuje się zaskakująco przystępna i przyjazna, szczególnie wtedy, kiedy jest nasycona hipisowskim duchem pokoju i miłości.

Przykładem tego debiutancki album zespołu tN collective opublikowany przez wytwórnię Requiem – „Omm”. Firmująca go grupa to  otwarty kolektyw twórców, konsekwentnie kontynuujący przyjętą w 2007 roku filozofię zawartą w motcie „101% improwizacji”. Ich muzyka jest medytacyjną podróżą utkaną z dźwięków, generowanych przy użyciu najnowszych technologii, ale też najstarszych instrumentów i ludzkich głosów. Wielowątkowość, zróżnicowanie artystycznej ekspresji, interakcja będąca bodźcem do spontanicznej kreacji, niepowtarzalny klimat zależny od przestrzeni i publiczności, stanowią o unikalnym charakterze tego projektu.

Płyta „Omm”, czyli „Osobiste Muzeum Muzyki”, jest dźwiękowym zapisem spotkań odbytych w latach 2007-2010 m.in. na Zamku Ujazdowskim, w squacie Elba, otwockim lesie oraz klubie Dobra Karma. Nazwa płyty jest wielowymiarowa: z jednej strony jest nawiązaniem do najświętszej sylaby hinduizmu „Om” – sylaby-nasienia, postrzeganej jako dźwięk powstającego Wszechświata, a z drugiej – odniesieniem do jednostki oporu elektrycznego w fizyce. Wieloznaczność tytułu dowodzi o wieloaspektowości kolektywu i realizowanych przezeń wizji.

Muzycznie mamy tu do czynienia z hipnotycznym graniem posiadającym zarówno cechy ambientu, jak również psychodelii, etno i jazzu. W realizacji materiału wzięli udział znani na scenie improwizowanej muzycy: Dawid Słupczyński, Sebastian Orda-Sztark (założyciel Laboratorium Muzyki Eksperymentalnej), Nina Nu, Grzegorz Szyma (znany też jako DJ Hiro Szyma), Paweł Sky, Bolesław Blaszczyk (wiolonczelista kwartetu smyczkowego Grupa MoCarta, ale też współpracownik Eugeniusza Rudnika) oraz weterani rodzimej kontrkultury: Krzysztof Skain May (znany malarz), Kamil Nieporęcki (właściciel słynnego warszawskiego sklepu płytowego Hey Joe) oraz Andrzej Amok Turczynowicz (kiedyś hipis, potem punkowiec z zespołu Kanał, teraz nieustraszony improwizator).

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. stardust

    To nie jest debiutancka płyta tnCollecive tylko już druga.