Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.



Zapraszamy na Wrocław Industrial Festival

W dniach 6-9 listopada odbędzie się we Wrocławiu już trzynasta edycja festiwalu dedykowanego najbardziej mrocznej i hałaśliwej elektronice. Mamy dla Was bilety na rozpoczęcie imprezy.

Po raz kolejny we Wrocławiu będzie można zobaczyć na żywo artystów, których przełomowa twórczość ukształtowała industrial sam w sobie, a scenę z nimi będą dzielić młodzi eksperymentatorzy, próbujący poszerzać gatunkowe ramy i wykorzystujący nowe formy ekspresji.

Jednym z najważniejszych gości tegorocznego festiwalu będzie na pewno uznawany za ojca całego gatunku dark ambientu Brian Williams ze swoim projektem Lustmord. Jest to wydarzenie wyjątkowe, albowiem tego artystę bardzo rzadko można zobaczyć na żywo – wrocławski występ będzie dopiero dwudziestym trzecim w całej, trwającej już trzy i pół dekady karierze projektu i zarazem jedynym w tym roku na całym świecie. Kolejną gwiazdą festiwalu będzie umiejętnie łączący industrialne dźwięki z psychodeliczną wrażliwością wpływowy brytyjska grupa The Legendary Pink Dots, z niezwykle charyzmatycznym liderem i wokalistą Edwardem Ka-Spelem.

Równie ważnym koncertem będzie występ słoweńskiej zespołu Borghesia, która obok formacji Laibach wciąż pozostaje najsłynniejszym przedstawicielem sceny alternatywnej z byłej Jugosławii. Szczególnie interesującym punktem programu będzie występ retro-futurystycznego kolektywu Wrangler, nowego projektu muzyków, którzy złotymi zgłoskami zapisali się na kartach historii muzyki eksperymentalnej – Stephen Mallinder, założyciel i wokalista jednego z najważniejszych projektów w historii muzyki industrialnej Cabaret Voltaire razem z Benge, magiem syntezatorów modularnych i Philem Winterem, członkiem uznanej folktronicznej formacji Tunng, podczas swojego na wpół improwizowanego setu zaprezentują możliwości i potencjał kryjący się w starym, analogowym instrumentarium elektronicznym.

Świętem dla wielu fanów neofolku będzie na pewno koncert 6 Comm, legendarnego projektu Patricka Leagasa, założyciela i członka legendarnego zespołu Death In June w pierwszym etapie jego działalności, który przedstawi zgromadzonej we Wrocławiu publiczności utwory powstałe w czasach Death In June i z wczesnej fazy istnienia 6 Comm. Kolejny raz do Wrocławia przyjedzie wybitny skrzypek Matt Howdem ze swoim projektem Sieben – przedstawiciel tej odsłony industrialu, która wchodzi w mariaż z muzyką neoklasyczną. Wrocławska multimedialna Job Karma wystąpi na specjalnym koncercie w wyjątkowym składzie – razem z muzykami, którzy wzięli gościnny udział w nagrywaniu jej nowego albumu.

Wszyscy wielbiciele wczesnego industrialu będą na pewno usatysfakcjonowani wizytą Erica Randoma, jednej z najważniejszych postaci brytyjskiej sceny elektronicznej lat 80-tych XX wieku, łączącego industrialny eksperyment z elementami muzyki etnicznej. Najbardziej ekstremalne dźwięki zaprezentują noise-ambientowy Ex.Order, złożony z muzyków uznanej niemieckiej formacji Inade oraz również pochodzący z Niemiec, zaangażowany politycznie projekt power electronics Section B, a naszą rodzimą scenę będzie reprezentował harsh-noisowy kielecki Purgist. Wyjątkowej dawki hałasu można będzie spodziewać się również po występie polskiego zespołu Jude, grającego swoistą wypadkową noise, industrialu, hard-core i punka.

W podróż w lata 80-te XX wieku zabierze festiwalowych gości francuska grupa Frustration, jedna z najlepszych i najbardziej autentycznych formacji na scenie współczesnego post-punkowego revivalu. Rytmicznej, wypełnionej ostrymi bitami muzyki będzie można spodziewać się po legendzie polskiej nowej fali i EBM, reaktywowanym po latach zespole Düsseldorf oraz po francuzach z 2kilos &More, twórców klimatycznego IDM, których na scenie będzie wspierać Black Sifichi, amerykański artysta spoken-words.

Zwolennicy delikatniejszych brzmień również znajdą coś dla siebie – włoski projekt z estetyki folk noir, Roma Amor, przywoła do życia w uwspółcześnionej formie zapomniany i nostalgiczny świat kabaretów, wypełnionych melodiami włoskich i francuskich szlagierów sprzed pięćdziesięciu lat. Przedstawicielem młodych eksperymentatorów będzie Robert Skrzyński i jego projekt Micromelancolié z muzyką opartą na glitchach, mikrosamplach, nagraniach terenowych i found sounds.

Bardzo bogato i różnorodnie będzie wyglądać ambientowa odsłona festiwalu – TeHÔM, pionier tego gatunku z Chorwacji zaprezentuje swoją wersję rytualnego ambientu; kompozycje pochodzącego z Niemiec Troum udowodnią, że dark ambient jest nie tylko domeną muzyków elektronicznych i że z powodzeniem można go tworzyć na żywych, akustycznych instrumentach; rosyjski projekt Darkrad pokaże, jak można wypełnić ten gatunek najgłębszymi emocjami; polska formacja Ab Intra uraczy widzów swoją wymagającą, zahaczającą o psychiczny eksperyment dźwiękowy muzyką, a również polskie Synapsis zderzy w unikalnej formule ambient z industrialem i noise.

Dla naszych Czytelników mamy 2 podwójne zaproszenia na koncert zespołów Job Karma, Sieben i Wrangler otwierający festiwal w klubie Eter. Otrzymają je Ci, którzy jako pierwsi w środę 29 października o godz. 20 napiszą na adres pawel.gzyl@dziennik.krakow.pl maile z poprawną odpowiedzią na pytanie: jaki zespół (tworzony przez artystów występujących na festiwalu) wydał w 1982 roku płytę dedykowaną „Solidarności”?

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Paweł Gzyl

    Zwycięzcy:

    1. Artur Petecki + 1

    2. Tomasz Jerzy Tumidajewicz + 1