Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



3 pytania – CLN 3000

Zapoznawania się z twarzami polskiej juke produkcji ciąg dalszy.

Cykl tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds oraz Spisek Jednego.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

CLN3000 to wywodzący się z Krakowa producent Filip Celen, związany ściśle z platformą doberbity.pl, w skład której wchodzą jeszcze m.in.  Dubsknit, Wuzet, Tocznique aka Momo. 


CLN3000 – „Stick up”

Czego ostatnio słuchasz?
Sporo techno. Sporo polskiego rapu. Inspiruję się bardzo szerokim zakresem muzyki. Ostatnio często też wracam do Venetian Snares, Amon Tobina, róznych klasyków które nigdy mi się nie nudzą… Z nowości nic na mnie nie zrobiło ostatnio wrażenia, ale nie ukrywam że nie jestem typem „diggera” – raczej nastawiam sie na produkcję.


Venetian SNares – „Too Far Across”

Nad czym obecnie pracujesz?
Pracuję nad instrumentalami na drugi album Wuzeta, który ukaże się w przyszłym roku, będzie tam na pewno kilka moich beatów. Drugi temat to mixtape „Dzieci Basu Level 2” który ukaże się jako free download pod szyldem DobreBity.pl. Nie chce podawać terminów, ale praca wre i mamy sporą część piosenek. „Solowo” pracuję nad footworkową EP której detali nie chcę zdradzać oraz nad moim nowym projektem „DSTRKT” – live performance IDM/Techno. Nie znam tutaj żadnych terminów, bo jeszcze uzupełniam setup i buduję set – traktuje to jako „side-project”, zakładam że pokażę się z tym za rok, dwa – najwcześniej. Poza tym cały czas pracuję nad koncertowym setem Wuzet`a, który także ciągle ewoluuje.


Wuzet – „Niedziela” (prod. CLN3000)

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Na żywo na pewno zrobił na mnie wrażenie Evian Christ na tegorocznym Unsound Festival – rewelacyjna oprawa wizualna. Jeśli chodzi o koncerty, na pewno jestem pod wrażeniem „James Blake – Live at Montreux Jazz Festival 2013” (cały koncert można znaleźć na youtube – perkusista rządzi!). Jednym z najbardziej zapamiętanych przeze mnie setów „w ogóle” jest Mr. Oizo na Audioriver (bodajże 2011). Ostatnio jestem też pod wrażeniem koncertu Tede – rewelacyjna dynamika, kontakt z publiką, szybkie zmiany bitów, bardzo dużo kawałków w secie – koleś na prawdę pali scenę.


Evian Christ RNCM Manchester 29/03/14


James Blake, Live at Montreux Jazz Festival 2013


Mr. Oizo live Audioriver 26.07.13 Płock

www.facebook.com/cln3000
www.soundcloud.com/cln3000
www.facebook.com/dobrebity

www.facebook.com/polishjuke

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.