Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.



3 pytania – CLN 3000

Zapoznawania się z twarzami polskiej juke produkcji ciąg dalszy.

Cykl tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds oraz Spisek Jednego.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

CLN3000 to wywodzący się z Krakowa producent Filip Celen, związany ściśle z platformą doberbity.pl, w skład której wchodzą jeszcze m.in.  Dubsknit, Wuzet, Tocznique aka Momo. 


CLN3000 – „Stick up”

Czego ostatnio słuchasz?
Sporo techno. Sporo polskiego rapu. Inspiruję się bardzo szerokim zakresem muzyki. Ostatnio często też wracam do Venetian Snares, Amon Tobina, róznych klasyków które nigdy mi się nie nudzą… Z nowości nic na mnie nie zrobiło ostatnio wrażenia, ale nie ukrywam że nie jestem typem „diggera” – raczej nastawiam sie na produkcję.


Venetian SNares – „Too Far Across”

Nad czym obecnie pracujesz?
Pracuję nad instrumentalami na drugi album Wuzeta, który ukaże się w przyszłym roku, będzie tam na pewno kilka moich beatów. Drugi temat to mixtape „Dzieci Basu Level 2” który ukaże się jako free download pod szyldem DobreBity.pl. Nie chce podawać terminów, ale praca wre i mamy sporą część piosenek. „Solowo” pracuję nad footworkową EP której detali nie chcę zdradzać oraz nad moim nowym projektem „DSTRKT” – live performance IDM/Techno. Nie znam tutaj żadnych terminów, bo jeszcze uzupełniam setup i buduję set – traktuje to jako „side-project”, zakładam że pokażę się z tym za rok, dwa – najwcześniej. Poza tym cały czas pracuję nad koncertowym setem Wuzet`a, który także ciągle ewoluuje.


Wuzet – „Niedziela” (prod. CLN3000)

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Na żywo na pewno zrobił na mnie wrażenie Evian Christ na tegorocznym Unsound Festival – rewelacyjna oprawa wizualna. Jeśli chodzi o koncerty, na pewno jestem pod wrażeniem „James Blake – Live at Montreux Jazz Festival 2013” (cały koncert można znaleźć na youtube – perkusista rządzi!). Jednym z najbardziej zapamiętanych przeze mnie setów „w ogóle” jest Mr. Oizo na Audioriver (bodajże 2011). Ostatnio jestem też pod wrażeniem koncertu Tede – rewelacyjna dynamika, kontakt z publiką, szybkie zmiany bitów, bardzo dużo kawałków w secie – koleś na prawdę pali scenę.


Evian Christ RNCM Manchester 29/03/14


James Blake, Live at Montreux Jazz Festival 2013


Mr. Oizo live Audioriver 26.07.13 Płock

www.facebook.com/cln3000
www.soundcloud.com/cln3000
www.facebook.com/dobrebity

www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.