Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.

Atom™ & Jacek Sienkiewicz – Stal
Jarek Szczęsny:

Gotujące się chemikalia.



Nowości z Denovali

Przyglądamy się marcowym wydawnictwom z niemieckiej Denovali.

PianoInterrupted_TheUnifiedFieldReconstructedPiano Interrupted – „The Unified Field Reconstructed” (27.03.2015 | Denovali)

Brytyjsko-francuski projekt Piano Interrupted powraca z trzecim longplayem, lecz tym razem nie są to ich nowe kompozycje, bowiem mamy remiksy przygotowane przez artystów związanych z labalem Denovali. Duet Piano Interrupted (Tom Hodge i Franz Kirmann) zadebiutował świetną płytą „Two By Four” (recenzja). W 2013 roku panowie opublikowali swój drugi krążek „The Unified Field” (recenzja).

Na „The Unified Field Reconstructed” mamy interpretacje nagrań pochodzących z „The Unified Field”. Zaproszeni artyści (Hidden Orchestra, Franz Kirmann, Origamibiro, John Lemke, Floex, Saffronkeira, Second Moon Of Winter) pokazali, że można zrealizować remiksy w sposób porywający i świeży, a także spójny. Każdy z utworów znacząco odbiega od oryginalnych wersji. Nieczęsto udaje się trafić na porządne remiksy, które są czymś więcej niż tylko nudnymi przeróbkami. „The Unified Field Reconstructed” to zupełnie nowe oblicze już dobrze znanych kompozycji Piano Interrupted.

Profil na Facebooku »

TheEyeOfTime_ANTIThe Eye Of Time – „ANTI” (20.03.2015 | Denovali)

Za nazwą Eye Of Time ukrywa się francuski muzyk Marc Euvrie. W ubiegłym roku wydał swój drugi album, pt. „Acoustic” (tutaj pisałem). Euvrie’ego początkowo ciągnęło w stronę muzyki punkowej i hardcorowej, dopiero później zainteresowała go muzyka klasyczna i elektroniczna. Na „Acoustic” wszystkie kompozycje były rozpisane wyłącznie na fortepian i wiolonczelę, zaś „ANTI” to płyta bardziej mroczna („Retrospective Memory”), rozbudowana pod względem aranżacji i miejscami nieco ekstremalna („A Perfect World”), dzięki czemu wypada znacznie lepiej od swojej poprzedniczki „Acoustic”. Czego dobry przykładem jest piętnastominutowa kompozycja „ANTI”. Materiał powstał pod wpływem m.in. takich artystów jak Third Eye Foundation, Portishead, Neurosis, DJ Shadow, Björk, Sigur Ros, Edvard Grieg, Sergei Rachmaninov czy Godspeed You! Black Emperor.

Profil na Facebooku »

*Na zdjęciu: Marc Euvrie, fot: Denis Manceau

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Ciekawa sprawa, nie znałam wcześniej tych wszystkich wykonawców, chętnie nadrobię zaległości.