Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Kara Lis Coverdale & LXV – Sirens

Lekkość, przestrzeń, świeżość

Subtelność dźwiękowych struktur tworzonych przez Kanadyjkę Kara-Lis Coverdale oraz Amerykanina Davida Suttona wydającego pod pseudonimem LXV mogliśmy już doskonale poznać przy okazji kaset Aftertouches i Spectral Playmate, które zaprezentowała wytwórnia Sacred Phrases. Po solowych wydawnictwach artyści zdecydowali się połączyć swoje siły. Efekt współpracy – album Sirens – ukazał się właśnie w Umor Rex.

K-LC_LXV_(Photo by Tom Draper)

Kara-Lis Coverdale zdobywała i kształtowała swoje muzyczne umiejętności przez lata – zarówno doskonaląc grę na instrumentach, jak i tworząc własne kompozycje. Jest autorką ścieżek do kilku reklam, przedstawień i historycznych filmów dokumentalnych. Od 2012 roku współpracuje z Timem Heckerem – to między innymi jej wkład przyczynił się do ostatecznego kształtu świetnie przyjętego albumu Virgins. Co ciekawe, na co dzień zajmuje się prowadzeniem chóru i grą na organach w kościele w Montrealu.

Doświadczenie Kanadyjki zdobyte podczas pracy nad ludzkim głosem połączyło się z eksperymentalną wizją muzyki Suttona po prostu znakomicie. Ich wspólny materiał obfituje w ciepłe, melodyjne eksperymenty wzbogacone kojącym dźwiękiem ludzkiego głosu. Raz głos ten urywa się, co przywodzi na myśl wariacje Holly Herndon, innym razem składa się na śpiew tytułowych syren, który złożony z ambientowymi eksperymentami Suttona, tworzy niezwykle bogaty pejzaż melodii.

Jak twierdzą autorzy,  „Sirens narodziło się z inspiracji związkiem, jaki potrafią stworzyć uwodzenie i przemoc”. Słuchacz jednak styka się tylko z pierwszą składową owego związku, o drugiej zupełnie nie pamiętając. Drony z Tunnel Vision, Disney przypominające próbę chóru, szumiące wodą Borrowed memory (from), przepiękne Informant – wszystkie partie płyty pobudzają wyobraźnię odbiorcy z taką samą siłą, przenosząc go do świata morza i syren.

Tracklista:

01. Tunnel Vision
02. Territory of subtle entries
03. Disney
04. Grigori in Jakarta
05. Buffering landscape
06. Subfall (to)
07. Borrowed memory (from)
08. Informant

Umor Rex | 2015

K-LC / SOUNDCLOUD
LXV / SOUNDCLOUD
UMOR REX / SOUNDCLOUD

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.