ISAN – Lamenting Machine
Paweł Gzyl:

Najbardziej wyciszona płyta angielskiego projektu.

Stephen Mallinder – Um Dada
Paweł Gzyl:

Efektowny powrót weterana.

Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.



The Cocoon – While The Recording Engineer Sleeps

Oficyna Staubgold wypuszcza reedycję płyty grupy The Cocoon.

Pod koniec maja ukaże się wznowienie pierwszego albumu niemieckiego zespołu The Cocoon – „While The Recording Engineer Sleeps” wydanego w 1989 roku. Ówcześnie formację określano mianem psychodelicznej supergrupy, w składzie której mieliśmy ważne postaci niemieckiej sceny muzycznej lat 60., 70. i 80., czyli Guntera Hampela (wibrafon, fortepian, flet, klarnet basowy, wokal), Jürgena Gleue’a (wokal, gitara, bas), Matthiasa Arfmanna (gitara, organy, bas, elektryczne pianino, wokal), Rüdigera Klose (perkusja, wokal) i Thomasa Keyserlinga (flet, saksofon altowy).

Zapewne wszyscy kojarzą postać Guntera Hampela z jazzem, gdyż jego dokonania w ciągu ostatnich kilku dekad mocno zaznaczyły swoją obecność na europejskiej scenie jazzowej. Nakładem własnej wytwórni Birth Records opublikował ponad 200 płyt (!), z czego znaczna część ukazała się pod szyldem Galaxie Dream Band. Z kolei Jürgen Gleue w latach 80. założył neo-psychodeliczną grupę 39 Clocks oraz tworzył też jako Phantom Payn. Wraz z Rüdigerem Klose powołali do życia Exit Out. Warto też wspomnieć nazwę awangardowego zespołu Die Kastrierten Philosophen, z którym związany był Matthias Arfmann (później zajął się hip-hopem/reggae), zaś Thomasa Keyserlinga można pamiętać z gościnnego udziału na wydawnictwach: Tangerine Dream – „Electronic Meditation” i Amon Düül – „Yeti”.

The_CocoonZastanawiam się nad nazwą formacji The Cocoon czy ma coś wspólnego z amerykańskim filmem SF „Cocoon” z 1985 roku (tutaj trailer), lecz nie sądzę. Po latach słucha się bardzo dobrze albumu „While The Recording Engineer Sleeps”, tylko miejscami czuć upływ czasu, szczególnie w brzmieniu płyty. Słychać wyraźne wpływy Franka Zappy, Can czy wspominanego Amon Düüla, jak też wielu amerykańskich i brytyjskich formacji z kręgu rocka psychodelicznego. W ich nagraniach pobrzmiewają również syntezatorowe echa z lat 80. To, co wyróżnia The Cocoon to z pewnością zamiłowanie muzyków do improwizacji i jazzu, gdyż znakomicie wzbogacają swoje psychodeliczno-transowe granie jazzowymi solówkami.

1989/29.05.2015 | Staubgold

 

Strona Staubgold »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.