Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.

Atom™ & Jacek Sienkiewicz – Stal
Jarek Szczęsny:

Gotujące się chemikalia.



47SOUL – Shamstep EP

Jeśli szukacie naprawdę „nowej muzyki” to sięgnijcie po nagrania projektu 47SOUL.

W 2014 roku mieliśmy prawdziwe objawienie w postaci Maurice’a Loucy i jego genialnej płyty – „Benhayyi Al-Baghbaghan” (recenzja). Teraz czas na przedsięwzięcie 47SOUL, które tworzą czterej młodzi, palestyńscy muzycy: Tareq Abu Kwaik (aka El Far3i) – (śpiew, Darbouka, instrumenty perkusyjne), Z The People – (śpiew, syntezatory, elektronika), Walaa Sbeit – (śpiew, perkusja) i El Jihaz – (śpiew, gitara, elektronika). Właśnie ukazała się ich debiutancka EP-ka, pt. „Shamstep”. Członkowie tej jordańskiej formacji z Ammanu nie tylko burzą polityczne granice, ale także starają się za pomocą swojej muzyki łączyć całe społeczeństwo z Bilad Al-Sham, Wzgórza Golan czy miasta Ramallah.

W bardzo szybkim czasie twórczość 47SOUL znalazła wielu fanów na Bliskim Wschodzie i Europie. Co ciekawe, muzyka Tareqa Abu Kwaika jako El Far3i zilustrowała klip promujący wyjazd polskiej drużyny Torfowy DrTusz z Białegostoku do Turcji na Mistrzostwa Świata w błotnej piłce nożnej (kilka dni temu chłopaki wrócili do Polski z tytułem Mistrza Świata!).

Styl kwartetu 47SOUL przypomina nieustannie wybuchający wulkan… Całość podgrzewa ilość zmieszanych ze sobą estetyk, gdzie mamy mocne nawiązanie do arabskiego stylu tanecznego dabke, irackiego choubi, egipskiego electro chabi, hip-hopu i szeroko rozumianej elektroniki. Artyści korzystają z analogowych syntezatorów, automatów perkusyjnych, gitar elektrycznych i śpiewają zarówno w języku angielskim, jak i arabskim.

EP-kę otwiera świetne nagranie „Intro To Shamstep” (mamy nową etykietkę), które brzmi niezwykle dziewiczo. Muzycy mówią też o swojej twórczości jako electro-mijwez (zapewne sam termin odnosi się do palestyńskiego fletu o nazwie mijwiz). W „Don’t Care Where You From” wyjątkowa barwa głosu miesza się z arabsko-syntezatorową tkanką oraz słychać, że niektórzy z nich mieszkali na Wyspach Brytyjskich. Utwór „Dabeekeh” to z kolei pustynny blues zahaczający o R’N’B. „Meeli” wyróżnia się pulsującą elektroniką i doskonałym śpiewem, co też potwierdza kawałek „Everyland”. Ich wokale zawstydzą niejednego śpiewaka z kręgu R’N’B.

Był czas na brytyjski dubstep teraz wykluł się shamstep z Jordanii. 24 czerwca zespół 47SOUL zagra na festiwalu w Glastonbury. Liczę, że kiedyś przyjadą też do Polski. Póki co cieszmy się ich fantastyczną muzyką!

17.06.2015 | nakład własny

 

Strona 47SOUL »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Kontrowersyjna okładka, rzucająca się w oczy. Genialne intro. Zapowiada się świetnie.