Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



Up To Date Festival 2015 – znamy kolejnych artystów

Ekipa z Podlasia uzupełniła line-up festiwalu. Tym razem nie mogło obyć się bez niespodzianek! Jakich? Zobaczcie sami!

Dla tych, którzy po raz pierwszy stykają się z Up To Date Festival przypominamy – nie jest to zwykły festiwal muzyczny. To platforma łącząca muzykę z innymi dziedzinami sztuki. W ciągu pięciu ostatnich lat z niedużej lokalnej imprezy festiwal stał się unikatowym wydarzeniem muzycznym i dzięki pasji tworzenia jakiej nieustannie oddają się jego organizatorzy swym charakterem przyciąga najciekawszych twórców gatunku z całego świata.

Drugie ogłoszenie artystów staje się jednocześnie okazją by zakomunikować kolejną istotną zmianę w organizacji festiwalowych scen. Jedna z nich – Stan Skupienia – zmienia się w Centralny Salon Ambientu. Formuła Salonu znana jest już w Warszawie i Białymstoku, a niebawem swym zasięgiem obejmie kolejne miasta Polski. Miejsce Centralnego Salonu Ambientu na festiwalu Up To Date to podkreślenie źródła z jakiego wypływają białostocki i warszawski Salon Ambientu, czyli funkcjonującego do tej pory w ramach festiwalu Stanu Skupienia i wydarzenia poprzedzającego festiwal jakim jest Ambient Park.

Ponad miesiąc temu poznaliśmy pierwszy artystów, którzy wystąpią na tegorocznej edycji Up To Date (4-5.09.2015). Szczegóły TUTAJ.

Strona festiwalu: www.uptodate.pl 

Strona facebook: www.facebook.com/UpToDateFestival  

 

Kolejni artyści na Up To Date Festival to:

Blabbermouf (NL)

Oldschoolowe bity, funkowy klimat, superszybkie flow i niezwykły luz to domeny Blabbermoufa. Pochodzący z Holandii artysta rozpoczął zabawę z rapem w 2003 roku, szlifując warsztat i opanowując sztukę wypowiadania z zawrotną prędkością rymowanych słów. Razem ze swoim crew „Het VerZer” wydawał muzykę i grał koncerty zdobywając pozycję w swoim rodzinnym kraju i na świecie. W 2009r razem z Propo’88 i Corown Da Sensei dał początek grupie Da Shogunz, w późniejszych latach zrzeszającej ważnych graczy holenderskiej sceny rapowej. W maju 2015 roku ukazał się solowy album Blabbermoufa „Da BlabberMouf” nakładem niemieckiej oficyny Vinyldigital.de. Jeżeli tęsknisz za złotą erą hip-hopu, cenisz błyskotliwe rymy i perfekcyjny flow – białostocki koncert Blabbermoufa uznaj za pozycję obowiązkową.

Włodi/Dj B (PL)

Włodi zaczął rapować na początku lat 90. Debiutował utworem „Nie dla sławy i nie dla pieniędzy” na składance Smak B.E.A.T. Records, co wspólnie z jego słowami „bo chęć posiadania ludziom zasłania, osobowość i prawdziwość doznania” składa się na jego motto. Wraz z Vieniem jest współzałożycielem grupy muzycznej Mistic Molesta, znanej później jako Molesta Ewenement. Po kilku projektach nagranych z innymi raperami, Włodi solowo powrócił w 2014 roku świetnie przyjętym albumem „Wszystko z dymem”. Album został świetnie przyjęty przez słuchaczy. „Wszystko z dymem” zebrało również bardzo dobre recenzje od portali muzycznych (CGM: 5/5, T-Mobile: 9/10). Za produkcję w dużej mierze odpowiada Dj B, autor wielu przełomowych mixtape’ów, takich jak „Sztuka Walki Wojownika” czy „Wejście Smoka”, nagrane jeszcze jako DJ Dobry Chłopak. W 2001 roku, w eliminacjach mistrzostw świata Vestax – Extravaganza został wicemistrzem Europy Wschodniej. Klasyczne połączenie DJ + MC już we wrześniu w Białymstoku.

Addison Groove (UK)

Addison Groove czyli Tony Williams, początkowo jako Headhunter uosabiał sławną londyńską wytwórnię Tempa, prężnie działając na scenie dubstepowej. Wszystko zmieniło się w roku 2010, gdy niespodziewanie wydał, jak się później okazało, jeden z najważniejszych utworów muzyki basowej dekady – „Footcrab”. Osadzony w juke’owej stylistyce, ale przesiąknięty chicagowskim klimatem utwór ten stał się klubowym szlagierem. Kolejne lata pokazały, że Tony obrał właściwą drogę – ghetto-tech, chicago house, juke porwały europejską scenę klubową do tańca. Ostatnimi czasy wydaje w 50Weapons – berlińskiej wytwórni należącej do Modeselektor.

Charlie Traplin (UK)

Łącząc miłość do hip-hopu, elektroniki, metalu i psychodeli, chłopak z Brighton – Charlie Traplin wprowadza świeżość i bezpretensjonalność w brytyjską muzykę taneczną. Szczera trapowa stylistyka jest wręcz ujmująca. Dorastając grał na bębnach – to go nauczyło jak ważny jest rytm i sekcja perkusji w popychaniu ludzi do tańca. W jego produkcjach znaleźć można potężną dawkę basu, perfekcyjnie wypracowane brzmienie i zupełnie niespodziewane inspiracje. Jego didżejska selekcja wykracza daleko poza trap, co idealnie wpisuje się w filozofię sceny Beats, gdzie nie zamyka się na granice gatunkowe. Charlie regularnie występuje na imprezach cyklu AllTrapMusic udowadniając swój kunszt didżejski.

SHXCXCHCXSH Live (SE)

Miasto Norrköping w Szwecji nie jest już industrialną potęgą. Nie jest też mekką techno. Nie przeszkodziło to dwóm członkom duetu o niewymawialnej nazwie skupić się na produkcji ciemniejszej i bardziej eksperymentalnej odmianie techno na tyle, by podbić serca tancerzy całego globu. Z połączenia doświadczeń na polach hip-hopu, rocka czy innych niezwiązanych z elektroniką gatunków wyłoniła się śmiertelnie poważna mieszanka noise’u, dronów, glitchu, industrialu i głębokich basów. Po wydawnictwach w wytwórniach Subsist i HEM, artyści trafili pod skrzydła Avian, czyli labelu prowadzonego przez Shifted i Ventress. Debiutancki album „STRGTHS” zwrócił uwagę wszystkich, a drugi „Linear S Decoded” przypieczętował znak jakości SHXCXCHCXSH. Po raz pierwszy w Polsce.

Steve Bicknell (UK)

Już w latach 80-tych Steve był rezydentem na rejwach z cyklu Energy, współtworząc podwaliny współczesnej sceny muzyki elektronicznej w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat organizuje kultowe już eventy pod marką Lost, które przecierały szlaki i wciąż inspirują kolejnych muzyków. Zwaliste i galopujące sekwencje są jego znakiem rozpoznawczym jako producenta. Najbardziej znany jest z serii wydawnictw na własnym labelu Cosmic. Bicknell wydawał też na nim największe sławy techno jak np. Robert Hood czy Juan Atkins. Remiksował między innymi Luke’a Slatera, Joeya Beltrama, Plastikmana czy też Błażeja Malinowskiego (Technosoul.03 ze wspomnianym remiksem ukaże się na jesieni 2015). Jako DJ, zjeździł już cały świat i grał w większości znamienitych klubów. Wizja jego działalności nie zmieniła się od lat: niezmiennie rygorystyczny, stawiający jakość nad ilość, stroniący od kopiowania innych i wierzący w siłę muzyki.

Jacek Sienkiewicz Live (PL)

Jacek urodził się w 1976 roku w Warszawie. Po fascynacji hip-hopem na początku lat 90. przyszła kolej na techno – muzykę wówczas mało znaną w naszym kraju. Przywiezione z Berlina winyle zaczął prezentować jako DJ, ale fascynacja brzmieniami z Detroit i minimalem była tak silna, że wkrótce zdał sobie sprawę, że bycie prezenterem to zbyt mało. Efektem prac nad własnymi produkcjami była płyta „Recognition” wydana w 1996 roku, dostrzeżona przez wąskie wówczas grono fanatyków gatunku, którą zdobył sobie uznanie zarówno w kraju jak i za granicą. Recognition to także nazwa niezależnej wytwórni płytowej, którą założył, by popularyzować utwory własne i zaprzyjaźnionych wykonawców.

Utwory z debiutanckiej płyty oraz EP-ek zwróciły uwagę zagranicznych DJ-ów, w tym niemieckiej legendy techno – Svena Vatha, dla którego Jacek zremiksował jeden z utworów. Kontakt zaowocował kontraktem podpisanym przez polskiego producenta z należącą do Vatha wytwórnią Cocoon, której agencja koncertowa zajmowała się również bookingiem występów Sienkiewicza. W 2001 roku Cocoon Records wydała album „Techne”, a rok temu trzeci longplay „Displaced”. Dzięki tym albumom oraz występom „na żywo” stał się artystą znanym za granicą i zyskującym coraz szersze grono fanów. Swoje utwory na EP-kach wydał także w kilku innych niezależnych wytwórniach, jak Klang Elektronik, WMF czy Trapez. Jacek doskonale zdaje sobie sprawę ze swoich inspiracji brzmieniami Detroit Techno czy Chicago Acid House, ale udało mu się przez lata stworzyć brzmienie o wysokiej jakości charakterystyczne tylko dla niego. Potwierdza to piąty album wydany na własnej wytwórni w czerwcu 2015, który zawiera doskonale wyprodukowane utwory wypełnione zarówno solidnymi bitami, jak i przestrzenną melancholią.

Eric Holm (USA)

Eric Holm to amerykański artysta mieszkający w Londynie, który zadebiutował albumem „Andøya” wydanym na wytwórni Subtext prowadzonej przez Jamesa Ginzburga (1/2 Emptyset). 300 kilometrów na północ od koła podbiegunowego, na wyspie Andøya, artysta podłączył mikrofon kontaktowy do słupa telegraficznego podpierającego przewody wojskowych stacji nasłuchowych. Materiał, który powstał na podstawie tych nagrań w intrygujący sposób przenosi klimat arktycznego odosobnienia do naszych głośników. Producencki sznyt Erica podszytego nawiązaniami do nagrań Chrisa Watsona czy klasycznymi strukturami a’la Chain Reaction podkreślony zostanie o autorskie wizualizacje, dzięki którym jeszcze bardziej powieje chłodem w kameralnej sali Opery i Filharmonii Podlaskiej.

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.