Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



IXORA – IXORA

Odpoczynek przy pulsie tropików

O nowo powstałej wytwórni Pointless Geometry pisał już w maju Łukasz Komła. Warszawski label prowadzony przez Darka Pietraszewskiego (Trzecia Fala) i Katarzynę Królikowską zorientowany jest przede wszystkim na muzykę improwizowaną, eksperyment oraz szeroko rozumiane brzmienia elektroniczne. Na początku marca ukazał się pod jego szyldem materiał Justyny Banaszczyk wydany pod pseudonimem FOQL, tym razem w Pointless Geometry zawitały dwie produkcje będące efektem współpracy GAAP KVLT i Micromelancolié. Ich wspólny projekt oraz dzieło noszą tę samą nazwę – IXORA

Nazwa wykorzystana przez artystów jest odwołaniem do wiecznie zielonych krzewów i niewielkich drzew, które występują na obszarach o klimacie tropikalnym. Dzięki tej delikatnej sugestii, zagłębiając się w organiczne dźwięki IXORY wyobrażamy sobie powolną, senną wędrówkę przez lasy Ameryki Południowej, a w mikrosamplach i subtelnych zgrzytach odnajdujemy odgłosy tropikalnej flory i fauny. W pierwszej z piętnastominutowych kompozycji cała akcja toczy się wokół pulsującego basu, który wybija niejako rytm naszych kroków. Dookoła słyszymy subtelne melodie, zgaszone szumy, a momentami i groźne zgrzyty.

Drugi utwór przenosi nas w bardziej suche, wręcz beznamiętne otoczenie. Tempo znów wyznaczane jest przez lekką, lecz stanowczą stopę, która pod koniec zwalnia, a wtedy, dookoła niej, w miejsce lepkich melodii pojawiają sie nostalgiczne pady, szczękanie i intrygujące trzaski. IXORA B to jakby wstępny szkic to dłuższego wywodu w stylistyce dub albo ambient techno. Puls i przestrzeń IXORY dają odpoczynek od zgiełku i przytłaczającej gęstości dźwięku, z jaką często mamy do czynienia w dzisiejszej muzyce.

Tracklista:

01. IXORA A
02. IXORA B

Pointless Geometry | 2015

Kaseta IXORA dostępna do kupienia przez Facebooka Pointless Geometry lub przez pointless.label@gmail.com. Zapraszam również do odsłuchania dwóch niezamieszczonych na kasecie, a dostępnych na Soundcloudzie produkcji Ixory:

IXORA / SOUNDCLOUD
POINTLESS GEOMETRY / SOUNDCLOUD

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.