Nasz dobry znajomy proponuje tym razem ukłon w stronę hip-hopu.
Trzy premierowe nagrania, zaserwowane przez polskiego producenta, firmuje młoda wytwórnia z Berlina – Concrete. Ma ona w swym dorobku jak na razie trzy winylowe dwunastocalówki. I ta najnowsza z nich oddana została w ręce Gathaspara.
„Gathsoland” zaczyna się świdrującym w uszach strumieniem przetworzonych głosów. Prowadzi on do mocno zbasowanego podkładu rytmicznego o zdecydowanie hip-hopowej proweniencji, przez który przepleciony zostaje przetworzony loop z soulową wokalizą. Mimo „czarnych” reminiscencji nagranie uderza minimalową energią – niesioną jednak tym razem przez zupełnie odmienne dźwięki.
„The Vision” to już bardziej typowa dla wcześniejszej twórczości artysty kompozycja – solidne dub-techno falujące skorodowanymi akordami o rdzawym tonie. Ale i tu nie brak lekkiego powiewu abstrakcji – w postaci zaskakujących sampli wokalnych i rozmytych plam syntezatorowych, oplatających główny szkielet nagrania. Co ciekawe – ten rozbudowany utwór to efekt współpracy Gathaspara z Echologistem.
„The Lover Of Ursa Major” ma najbardziej hipnotyczny charakter. Minimalowe brzmienie nagrania nie przeszkadza jego autorowi w nadaniu mu finezyjnej konstrukcji. Przestrzenny rytm wnosi tu bowiem psychodeliczną wokalizę, niknącą i pojawiającą się raz za razem wśród kanalizacyjnych efektów i pohukujących klawiszy. Jeśli tak miałaby brzmieć nowa wizja minimalu – jesteśmy na tak.
„Gathsoland” potwierdza świetną formę naszego producenta. Zachowując charakterystyczne dla jego muzyki cechy, trzy premierowe kompozycje wprowadzają doń zupełnie nowe wątki. Może warto pomyśleć już o nowym albumie?
Concrete 2015
Smaczne!