DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Gathaspar – Gathsoland EP

Nasz dobry znajomy proponuje tym razem ukłon w stronę hip-hopu.


Trzy premierowe nagrania, zaserwowane przez polskiego producenta, firmuje młoda wytwórnia z Berlina – Concrete. Ma ona w swym dorobku jak na razie trzy winylowe dwunastocalówki. I ta najnowsza z nich oddana została w ręce Gathaspara.

„Gathsoland” zaczyna się świdrującym w uszach strumieniem przetworzonych głosów. Prowadzi on do mocno zbasowanego podkładu rytmicznego o zdecydowanie hip-hopowej proweniencji, przez który przepleciony zostaje przetworzony loop z soulową wokalizą. Mimo „czarnych” reminiscencji nagranie uderza minimalową energią – niesioną jednak tym razem przez zupełnie odmienne dźwięki.

„The Vision” to już bardziej typowa dla wcześniejszej twórczości artysty kompozycja – solidne dub-techno falujące skorodowanymi akordami o rdzawym tonie. Ale i tu nie brak lekkiego powiewu abstrakcji – w postaci zaskakujących sampli wokalnych i rozmytych plam syntezatorowych, oplatających główny szkielet nagrania. Co ciekawe – ten rozbudowany utwór to efekt współpracy Gathaspara z Echologistem.

„The Lover Of Ursa Major” ma najbardziej hipnotyczny charakter. Minimalowe brzmienie nagrania nie przeszkadza jego autorowi w nadaniu mu finezyjnej konstrukcji. Przestrzenny rytm wnosi tu bowiem psychodeliczną wokalizę, niknącą i pojawiającą się raz za razem wśród kanalizacyjnych efektów i pohukujących klawiszy. Jeśli tak miałaby brzmieć nowa wizja minimalu – jesteśmy na tak.

„Gathsoland” potwierdza świetną formę naszego producenta. Zachowując charakterystyczne dla jego muzyki cechy, trzy premierowe kompozycje wprowadzają doń zupełnie nowe wątki. Może warto pomyśleć już o nowym albumie?

Concrete 2015

www.made-of-concrete.com

www.facebook.com/madeofconcrete

www.gathaspar.com

www.facebook.com/pages/Gathaspar/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Krystian Zakrzewski

    Smaczne!