Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.

Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.



Nowości z Atypeek Music

Nie od dziś wiadomo, że francuska oficyna lubi wznawiać wyjątkowe albumy. Podobnie jest i tym razem.

Tripes - Suicide Jazz

Tripes – „Suicide Jazz” | Atypeek Music (październik 2015) / Coax Records (styczeń 2015)

W skład zespołu Tripes wchodzą trzej francuscy muzycy: Jean-Brice Godet (klarnet), Julien Chamla (perkusja) i Marco Quaresimin (kontrabas). Album „Suicide Jazz” wypełniły dwie kompozycje, gdzie mamy solidnie poprowadzoną muzykę improwizowaną zbudowaną na bardzo ciekawych repetycjach (np. wokalnych) i swego rodzaju minimalizmie. Artyści z niezwykłą czułością podchodzą do każdego wydobytego dźwięku (potrafią w odpowiednim momencie wstawić przesterowane brzmienie kontrabasu dające noise’ową szorstkość).

Profil na Facebooku »

MilesDavisQuintet! - Shapin' with

MilesDavisQuintet! – „Shapin’ with” Atypeek Music (październik 2015) / Be Coq Records (kwiecień 2015)

W przypadku francuskiego tria – Xavier Camarasa (fortepian), Valentin Ceccaldi (wiolonczela), Sylvain Darrifourcq (perkusja, cytra) – ukrywającego się pod nazwą MilesDavisQuintet!, mamy o tyle ciekawą rzecz, iż muzycy nawiązują do składów M. Davisa z lat 50. i 60. jedynie w sposób metaforyczny. Bez wątpienia siłą twórczości tych artystów jest ich soniczne podejście w kwestii wolnej improwizacji. Intensywność, gęstość i dynamika („Tap”) poszczególnych partii instrumentalnych przeplata się z kontemplacyjnym nastrojem („Rub”).

William Hooker Quartet - Red

William Hooker Quartet – „Red” Atypeek Music (sierpień 2015) / Gaffer Records (maj 2014)

William Hooker to legendarny perkusista i jedna z najważniejszych postaci światowego jazzu. Karierę rozpoczął w połowie lat 70., co w efekcie sprawiło, iż do tej pory opublikował kilkadziesiąt płyt. Jedno jest pewne: Hooker nie zna granic gatunkowych i nieustannie poszukuje nowych form muzycznych. W ubiegłym roku ukazał się album „Red” projektu William Hooker Quartet. Obok lidera występują tacy artyści jak: Mark Hennen (fortepian), Matt Lavelle (trąbka) i Larry Roland (bas). Materiał zarejestrowano w Nowym Jorku w ramach Issue Project Room.

Na „Red” w sposób naturalny free jazz koegzystuje z swobodną improwizacją, momentami ocierającą się o awangardę. Imponujące tempo i rozmach kompozycji kwartetu spędzą sen z powiek tym, którzy niepotrzebnie zachłysnęli się tegorocznym filmem „Whiplash”, czyli opowiastką science fiction na temat jazzu.

Profil na Facebooku »

 

Strona Atypeek Music »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.