Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.



Nowości z Atypeek Music

Nie od dziś wiadomo, że francuska oficyna lubi wznawiać wyjątkowe albumy. Podobnie jest i tym razem.

Tripes - Suicide Jazz

Tripes – „Suicide Jazz” | Atypeek Music (październik 2015) / Coax Records (styczeń 2015)

W skład zespołu Tripes wchodzą trzej francuscy muzycy: Jean-Brice Godet (klarnet), Julien Chamla (perkusja) i Marco Quaresimin (kontrabas). Album „Suicide Jazz” wypełniły dwie kompozycje, gdzie mamy solidnie poprowadzoną muzykę improwizowaną zbudowaną na bardzo ciekawych repetycjach (np. wokalnych) i swego rodzaju minimalizmie. Artyści z niezwykłą czułością podchodzą do każdego wydobytego dźwięku (potrafią w odpowiednim momencie wstawić przesterowane brzmienie kontrabasu dające noise’ową szorstkość).

Profil na Facebooku »

MilesDavisQuintet! - Shapin' with

MilesDavisQuintet! – „Shapin’ with” Atypeek Music (październik 2015) / Be Coq Records (kwiecień 2015)

W przypadku francuskiego tria – Xavier Camarasa (fortepian), Valentin Ceccaldi (wiolonczela), Sylvain Darrifourcq (perkusja, cytra) – ukrywającego się pod nazwą MilesDavisQuintet!, mamy o tyle ciekawą rzecz, iż muzycy nawiązują do składów M. Davisa z lat 50. i 60. jedynie w sposób metaforyczny. Bez wątpienia siłą twórczości tych artystów jest ich soniczne podejście w kwestii wolnej improwizacji. Intensywność, gęstość i dynamika („Tap”) poszczególnych partii instrumentalnych przeplata się z kontemplacyjnym nastrojem („Rub”).

William Hooker Quartet - Red

William Hooker Quartet – „Red” Atypeek Music (sierpień 2015) / Gaffer Records (maj 2014)

William Hooker to legendarny perkusista i jedna z najważniejszych postaci światowego jazzu. Karierę rozpoczął w połowie lat 70., co w efekcie sprawiło, iż do tej pory opublikował kilkadziesiąt płyt. Jedno jest pewne: Hooker nie zna granic gatunkowych i nieustannie poszukuje nowych form muzycznych. W ubiegłym roku ukazał się album „Red” projektu William Hooker Quartet. Obok lidera występują tacy artyści jak: Mark Hennen (fortepian), Matt Lavelle (trąbka) i Larry Roland (bas). Materiał zarejestrowano w Nowym Jorku w ramach Issue Project Room.

Na „Red” w sposób naturalny free jazz koegzystuje z swobodną improwizacją, momentami ocierającą się o awangardę. Imponujące tempo i rozmach kompozycji kwartetu spędzą sen z powiek tym, którzy niepotrzebnie zachłysnęli się tegorocznym filmem „Whiplash”, czyli opowiastką science fiction na temat jazzu.

Profil na Facebooku »

 

Strona Atypeek Music »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.