Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Sven Kacirek

Tym razem Sven Kacirek zabiera nas na Okinawę.

Pingipung048_front

Niemiecki perkusista, kompozytor, producent, autor książek i wykładowca Sven Kacirek, od lat zaskakuje nas swoimi niekonwencjonalnymi pomysłami. Szczególnie interesuje go muzyka tradycyjna pochodząca z wysp leżących na Pacyfiku. Kacirek współpracuje oraz koncertuje z bardzo różnymi artystami: Nils Frahm, Hauschka, Shabaka Hutchings. Aktualnie jest w trakcie europejskiej trasy wraz z Johnem McEntire (Tortoise) i Stefanem Schneiderem.

Wydaje mi się, że jednak najbardziej ekscytujące nagrania Kacirek tworzy przy udziale na przykład lokalnych muzyków, choćby z Okinawy. Na płycie „Songs From Okinawa” (20.11.2015 | Pingipung) hamburski kompozytor odczytuje kulturę muzyczną Okinawy poprzez jej burzliwą historię, która niewątpliwe miała ogromny wpływ na jej wyjątkowy charakter (w starożytności wyspa była pod władaniem Chińskiego Królestwa, a podczas II wojny światowej Japonia walczyła z USA).

Kacirek zaprosił wielu muzyków i wokalistów. To nie jest pierwsze takie posunięcie ze strony Niemca, bowiem w podobny sposób postąpił na swoim poprzednim wydawnictwie z udziałem mieszkańców małych wiosek Kenii. Japoński klimat Okinawy (tradycyjny śpiew, instrumenty) połączył się z partiami Kacireka zagranymi na marimbie, ksylofonie, perkusji i fortepianie, a do tego oszczędne ilości elektroniki. Jedno jest pewne: artysta nie splądrował dziedzictwa technik instrumentalnych i wokalnych kultury Okinawy, a wręcz przeciwnie, wzbogacił oba elementy o środki wyrazu kojarzące się z kulturą europejską.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Pingipung »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.