Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.



Sven Kacirek

Tym razem Sven Kacirek zabiera nas na Okinawę.

Pingipung048_front

Niemiecki perkusista, kompozytor, producent, autor książek i wykładowca Sven Kacirek, od lat zaskakuje nas swoimi niekonwencjonalnymi pomysłami. Szczególnie interesuje go muzyka tradycyjna pochodząca z wysp leżących na Pacyfiku. Kacirek współpracuje oraz koncertuje z bardzo różnymi artystami: Nils Frahm, Hauschka, Shabaka Hutchings. Aktualnie jest w trakcie europejskiej trasy wraz z Johnem McEntire (Tortoise) i Stefanem Schneiderem.

Wydaje mi się, że jednak najbardziej ekscytujące nagrania Kacirek tworzy przy udziale na przykład lokalnych muzyków, choćby z Okinawy. Na płycie „Songs From Okinawa” (20.11.2015 | Pingipung) hamburski kompozytor odczytuje kulturę muzyczną Okinawy poprzez jej burzliwą historię, która niewątpliwe miała ogromny wpływ na jej wyjątkowy charakter (w starożytności wyspa była pod władaniem Chińskiego Królestwa, a podczas II wojny światowej Japonia walczyła z USA).

Kacirek zaprosił wielu muzyków i wokalistów. To nie jest pierwsze takie posunięcie ze strony Niemca, bowiem w podobny sposób postąpił na swoim poprzednim wydawnictwie z udziałem mieszkańców małych wiosek Kenii. Japoński klimat Okinawy (tradycyjny śpiew, instrumenty) połączył się z partiami Kacireka zagranymi na marimbie, ksylofonie, perkusji i fortepianie, a do tego oszczędne ilości elektroniki. Jedno jest pewne: artysta nie splądrował dziedzictwa technik instrumentalnych i wokalnych kultury Okinawy, a wręcz przeciwnie, wzbogacił oba elementy o środki wyrazu kojarzące się z kulturą europejską.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Pingipung »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.