Desire Marea – Desire
Jarek Szczęsny:

To nie pierwszy taki przypadek.

His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.



Sven Kacirek

Tym razem Sven Kacirek zabiera nas na Okinawę.

Pingipung048_front

Niemiecki perkusista, kompozytor, producent, autor książek i wykładowca Sven Kacirek, od lat zaskakuje nas swoimi niekonwencjonalnymi pomysłami. Szczególnie interesuje go muzyka tradycyjna pochodząca z wysp leżących na Pacyfiku. Kacirek współpracuje oraz koncertuje z bardzo różnymi artystami: Nils Frahm, Hauschka, Shabaka Hutchings. Aktualnie jest w trakcie europejskiej trasy wraz z Johnem McEntire (Tortoise) i Stefanem Schneiderem.

Wydaje mi się, że jednak najbardziej ekscytujące nagrania Kacirek tworzy przy udziale na przykład lokalnych muzyków, choćby z Okinawy. Na płycie „Songs From Okinawa” (20.11.2015 | Pingipung) hamburski kompozytor odczytuje kulturę muzyczną Okinawy poprzez jej burzliwą historię, która niewątpliwe miała ogromny wpływ na jej wyjątkowy charakter (w starożytności wyspa była pod władaniem Chińskiego Królestwa, a podczas II wojny światowej Japonia walczyła z USA).

Kacirek zaprosił wielu muzyków i wokalistów. To nie jest pierwsze takie posunięcie ze strony Niemca, bowiem w podobny sposób postąpił na swoim poprzednim wydawnictwie z udziałem mieszkańców małych wiosek Kenii. Japoński klimat Okinawy (tradycyjny śpiew, instrumenty) połączył się z partiami Kacireka zagranymi na marimbie, ksylofonie, perkusji i fortepianie, a do tego oszczędne ilości elektroniki. Jedno jest pewne: artysta nie splądrował dziedzictwa technik instrumentalnych i wokalnych kultury Okinawy, a wręcz przeciwnie, wzbogacił oba elementy o środki wyrazu kojarzące się z kulturą europejską.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Pingipung »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.