The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Eksperymentalne oblicze RPA – część #24

Derek Gripper po raz kolejny odczytuje na nowo brzmienie kory.

To nie pierwsze nasze spotkanie z tym południowoafrykańskim gitarzystą, skrzypkiem i wokalistą; w 2012 roku jego postać pojawiła się w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”, przy okazji wydania kapitalnej płyty „One Night on Earth: Music from the Strings of Mali”, gdzie na gitarze akustycznej dokonał transkrypcji muzyki malijskiej granej na dwudziesto-jedno strunowej afrykańskiej harfie (korze). Z oklei w ubiegłym roku Gripper opublikował „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” (tutaj więcej).

Na tegorocznym krążku „Libraries on Fire” (10.11.2015 | New Cape Records) muzyk kontynuuje swoje poszukiwania odnośnie afrykańskiej kory. Poprzednim razem wziął na warsztat twórczość takich artystów jak Toumani Diabaté, Ali Farka Touré czy Ballaké Sissoko. Tym razem Gripper poszedł o krok dalej i oprócz wyżej wymienionych nazwisk, pokusił się o wersje nagrań Amadu Bansanga Jobarteha (Gambia) oraz Batourou Sékou Kouyaté (Mali). Pod sam koniec płyty Derek przemycił własny utwór, pt. „Anna Magdalena”.

„Libraries on Fire” to pełne pasji kompozycje, zagrane z oddaniem i ogromną starannością. Co ważne, gitarzysta ma wielkie dar wyczucia sytuacji i nie przesadza ze swoimi aranżacjami. Partie gitary Grippera w świetny sposób korespondują z lekkością, głębią i transowością niezwykłego instrumentu, jakim jest kora.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona New Cape Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Patka

    Świetna płyta, no i świetny cykl.