Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.



Eksperymentalne oblicze RPA – część dwudziesta czwarta

Derek Gripper po raz kolejny odczytuje na nowo brzmienie kory.

To nie pierwsze nasze spotkanie z tym południowoafrykańskim gitarzystą, skrzypkiem i wokalistą; w 2012 roku jego postać pojawiła się w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”, przy okazji wydania kapitalnej płyty „One Night on Earth: Music from the Strings of Mali”, gdzie na gitarze akustycznej dokonał transkrypcji muzyki malijskiej granej na dwudziesto-jedno strunowej afrykańskiej harfie (korze). Z oklei w ubiegłym roku Gripper opublikował „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” (tutaj więcej).

Na tegorocznym krążku „Libraries on Fire” (10.11.2015 | New Cape Records) muzyk kontynuuje swoje poszukiwania odnośnie afrykańskiej kory. Poprzednim razem wziął na warsztat twórczość takich artystów jak Toumani Diabaté, Ali Farka Touré czy Ballaké Sissoko. Tym razem Gripper poszedł o krok dalej i oprócz wyżej wymienionych nazwisk, pokusił się o wersje nagrań Amadu Bansanga Jobarteha (Gambia) oraz Batourou Sékou Kouyaté (Mali). Pod sam koniec płyty Derek przemycił własny utwór, pt. „Anna Magdalena”.

„Libraries on Fire” to pełne pasji kompozycje, zagrane z oddaniem i ogromną starannością. Co ważne, gitarzysta ma wielkie dar wyczucia sytuacji i nie przesadza ze swoimi aranżacjami. Partie gitary Grippera w świetny sposób korespondują z lekkością, głębią i transowością niezwykłego instrumentu, jakim jest kora.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona New Cape Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Patka

    Świetna płyta, no i świetny cykl.