Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Eksperymentalne oblicze RPA – część dwudziesta czwarta

Derek Gripper po raz kolejny odczytuje na nowo brzmienie kory.

To nie pierwsze nasze spotkanie z tym południowoafrykańskim gitarzystą, skrzypkiem i wokalistą; w 2012 roku jego postać pojawiła się w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”, przy okazji wydania kapitalnej płyty „One Night on Earth: Music from the Strings of Mali”, gdzie na gitarze akustycznej dokonał transkrypcji muzyki malijskiej granej na dwudziesto-jedno strunowej afrykańskiej harfie (korze). Z oklei w ubiegłym roku Gripper opublikował „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” (tutaj więcej).

Na tegorocznym krążku „Libraries on Fire” (10.11.2015 | New Cape Records) muzyk kontynuuje swoje poszukiwania odnośnie afrykańskiej kory. Poprzednim razem wziął na warsztat twórczość takich artystów jak Toumani Diabaté, Ali Farka Touré czy Ballaké Sissoko. Tym razem Gripper poszedł o krok dalej i oprócz wyżej wymienionych nazwisk, pokusił się o wersje nagrań Amadu Bansanga Jobarteha (Gambia) oraz Batourou Sékou Kouyaté (Mali). Pod sam koniec płyty Derek przemycił własny utwór, pt. „Anna Magdalena”.

„Libraries on Fire” to pełne pasji kompozycje, zagrane z oddaniem i ogromną starannością. Co ważne, gitarzysta ma wielkie dar wyczucia sytuacji i nie przesadza ze swoimi aranżacjami. Partie gitary Grippera w świetny sposób korespondują z lekkością, głębią i transowością niezwykłego instrumentu, jakim jest kora.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona New Cape Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Patka

    Świetna płyta, no i świetny cykl.