Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Eksperymentalne oblicze RPA – część dwudziesta czwarta

Derek Gripper po raz kolejny odczytuje na nowo brzmienie kory.

To nie pierwsze nasze spotkanie z tym południowoafrykańskim gitarzystą, skrzypkiem i wokalistą; w 2012 roku jego postać pojawiła się w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”, przy okazji wydania kapitalnej płyty „One Night on Earth: Music from the Strings of Mali”, gdzie na gitarze akustycznej dokonał transkrypcji muzyki malijskiej granej na dwudziesto-jedno strunowej afrykańskiej harfie (korze). Z oklei w ubiegłym roku Gripper opublikował „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” (tutaj więcej).

Na tegorocznym krążku „Libraries on Fire” (10.11.2015 | New Cape Records) muzyk kontynuuje swoje poszukiwania odnośnie afrykańskiej kory. Poprzednim razem wziął na warsztat twórczość takich artystów jak Toumani Diabaté, Ali Farka Touré czy Ballaké Sissoko. Tym razem Gripper poszedł o krok dalej i oprócz wyżej wymienionych nazwisk, pokusił się o wersje nagrań Amadu Bansanga Jobarteha (Gambia) oraz Batourou Sékou Kouyaté (Mali). Pod sam koniec płyty Derek przemycił własny utwór, pt. „Anna Magdalena”.

„Libraries on Fire” to pełne pasji kompozycje, zagrane z oddaniem i ogromną starannością. Co ważne, gitarzysta ma wielkie dar wyczucia sytuacji i nie przesadza ze swoimi aranżacjami. Partie gitary Grippera w świetny sposób korespondują z lekkością, głębią i transowością niezwykłego instrumentu, jakim jest kora.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona New Cape Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Patka

    Świetna płyta, no i świetny cykl.