Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



3 pytania – Jazxing

Przepytujemy kolejnych artystów z rodzimej sceny.

Jazxing tworzą Mateusz Filipiuk i Jakub Sautycz z Gdańska. Duet zabłysnął swoim editem utworu „A Może By” zespołu Transport Band, a w swej twórczości porusza się przede wszystkim w stylistykach balearic/house/disco. Odświeżona odsłona Jazxing trafiła na winylową składankę The Very Polish Cut Outs Sampler Vol. 3 w listopadzie 2014 roku wzbudzając zainteresowanie kolekcjonerów oldschoolowego nośnika z całego świata. Ostatnio ich produkcje ukazały się za pośrednictwem wytwórni Transatlantyk (Północ/Południe EP) oraz Father And Son Records And Tapes (FASRAT #1 Compilation). Producenci spełniają się również jako organizatorzy cyklu edukacyjnego Gdańska Szkoła Disco.


Transport Band – A Może By (Jazxing Edit)

Czego ostatnio słuchacie?
Mateusz: Wsłuchuję się we współczesne wokalistki soulowe i r’n’b (Abra, Jessy Lanza, Nao) oraz w nowojorską scenę rapową lat 90.
Jakub: Słucham ostatnio dużo współczesnego jazzu (Hiromi Uehara, John Zorn) oraz korzeni muzyki jamajskiej, a także dokonań trójmiejskiej sceny alternatywnej lat 80. Poza tym ostatnio obydwoje zainteresowaliśmy się twórczością artystów z labelu Claremont 56.


Move (Hiromi Uehara feat. Anthony Jackson & Simon Phillips) live at 13th Tokyo Jazz Festival


Jessy Lanza – „It means i love you”


Bison – „Familiar Stranger(Day)”

Nad czym obecnie pracujecie?
Pracujemy (włączając w to żywe instrumenty) nad materiałem dla wytwórni Father and Son Records and Tapes oraz Transatlantyk. W dalszym ciągu interesuje nas stylistyka odnosząca się do klasycznego kanonu muzyki disco i house jednak staramy się łączyć różne formy i iść w nieco innym kierunku niż dotychczas. Generalnie skupiamy się na kolekcjonowaniu sprzętu studyjnego i sesjach nagraniowych.


Jazxing – „The Coast”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Was największe wrażenie?
Mateusz: Występ, który zrobił na mnie wielkie wrażenie i skłonił mnie do większego zainteresowania klasyką muzyki house to set Baby G, z którą 5 lat temu miałem przyjemność wystąpić w dawnym 1500m2.
Jakub: Na mnie największe wrażenie zrobił koncert zespołu Mystic Revelation of Rastafari na płockim festiwalu Reggaeland w 2007 roku. To było rzeczywiście mistyczne przeżycie – muzyczne nabożeństwo.


Baby G Dj Set, Sonar, Siena 2013


Mistic Revelation of Rastafari, Reggaeland 2007

www.facebook.com/Jazxing
www.soundcloud.com/jazxing

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.