Shanti Celeste – Tangerine
Paweł Gzyl:

Na poprawę nastroju.

BNNT – Middle West
Jarek Szczęsny:

Gorzka pigułka.

Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.



3 pytania – Jazxing

Przepytujemy kolejnych artystów z rodzimej sceny.

Jazxing tworzą Mateusz Filipiuk i Jakub Sautycz z Gdańska. Duet zabłysnął swoim editem utworu „A Może By” zespołu Transport Band, a w swej twórczości porusza się przede wszystkim w stylistykach balearic/house/disco. Odświeżona odsłona Jazxing trafiła na winylową składankę The Very Polish Cut Outs Sampler Vol. 3 w listopadzie 2014 roku wzbudzając zainteresowanie kolekcjonerów oldschoolowego nośnika z całego świata. Ostatnio ich produkcje ukazały się za pośrednictwem wytwórni Transatlantyk (Północ/Południe EP) oraz Father And Son Records And Tapes (FASRAT #1 Compilation). Producenci spełniają się również jako organizatorzy cyklu edukacyjnego Gdańska Szkoła Disco.


Transport Band – A Może By (Jazxing Edit)

Czego ostatnio słuchacie?
Mateusz: Wsłuchuję się we współczesne wokalistki soulowe i r’n’b (Abra, Jessy Lanza, Nao) oraz w nowojorską scenę rapową lat 90.
Jakub: Słucham ostatnio dużo współczesnego jazzu (Hiromi Uehara, John Zorn) oraz korzeni muzyki jamajskiej, a także dokonań trójmiejskiej sceny alternatywnej lat 80. Poza tym ostatnio obydwoje zainteresowaliśmy się twórczością artystów z labelu Claremont 56.


Move (Hiromi Uehara feat. Anthony Jackson & Simon Phillips) live at 13th Tokyo Jazz Festival


Jessy Lanza – „It means i love you”


Bison – „Familiar Stranger(Day)”

Nad czym obecnie pracujecie?
Pracujemy (włączając w to żywe instrumenty) nad materiałem dla wytwórni Father and Son Records and Tapes oraz Transatlantyk. W dalszym ciągu interesuje nas stylistyka odnosząca się do klasycznego kanonu muzyki disco i house jednak staramy się łączyć różne formy i iść w nieco innym kierunku niż dotychczas. Generalnie skupiamy się na kolekcjonowaniu sprzętu studyjnego i sesjach nagraniowych.


Jazxing – „The Coast”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Was największe wrażenie?
Mateusz: Występ, który zrobił na mnie wielkie wrażenie i skłonił mnie do większego zainteresowania klasyką muzyki house to set Baby G, z którą 5 lat temu miałem przyjemność wystąpić w dawnym 1500m2.
Jakub: Na mnie największe wrażenie zrobił koncert zespołu Mystic Revelation of Rastafari na płockim festiwalu Reggaeland w 2007 roku. To było rzeczywiście mistyczne przeżycie – muzyczne nabożeństwo.


Baby G Dj Set, Sonar, Siena 2013


Mistic Revelation of Rastafari, Reggaeland 2007

www.facebook.com/Jazxing
www.soundcloud.com/jazxing

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.