Gil Scott-Heron – We’re New Again – a Reimagining by Makaya McCraven
Łukasz Komła:

Rewolucji nie będzie.  

Nicolas Jaar – Cenizas
Jarek Szczęsny:

Bez planów na przyszłość.

BOA – Outer Gateways
Paweł Gzyl:

Dubstep ciągle żywy.

Pejzaż – Blues
Bartek Woynicz:

Nostalgiczna nóżka chodzi.

Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.



DJ Surgeles – Wubbo Ockels EP

W tej epce jest tyle paliwa, że za cel śmiało można obrać Alpha Centauri.

Kole Leijen po raz drugi zasila szeregi tłoczni Nasty Temper oraz kreśli trasę swojej technicznej odysei. Dzisiaj premiera cyfrowej wersji produkcji a już 16. maja będziemy mogli cieszyć tym zacnym nagraniem na niezastąpionym wosku. Dzieje się tutaj naprawdę dobrze, więc od razu przejdę do opisu zaistniałej tu historii.

„Wubbo Ockles” rozpoczyna miękko wybijana stopa z delikatnym przesterem w swym końcowym zakresie. Na pierwszy plan wyraźnie wychodzą liczne zakłócenia oraz pogłosy diod kontrolnych i urządzeń pomiarowych. Gęsto cięte hi-haty inwokują nadejście pulsującego basu, brzęczących łańcuchów oraz szarpanej stali. Jestem na pokładzie uszkodzonej stacji kosmicznej – pierwszej założonej przez Ziemian w gwiazdozbiorze Centaura. Ledwo działająca radiowa aparatura nadała sygnał o zbliżającej się ekspedycji ratunkowej.

W „The Force Of Human Kind” przenosimy się na pokład tejże misji i jesteśmy świadkami zachodzących tam wydarzeń. Przeciągnięty dźwięk dzwonu o bardzo niskiej częstotliwości niesiony jest na zdecydowanej stopie przy akompaniamencie tribalowych laserów. Spiętrzone uderzenia perkusyjnych talerzy przywołują brzmienie podobne do narastających chórów przemieszanych z przepuszczonym przez filtry syntezaotrem. Po chwili słychać podniesienie słuchawki oraz głos operatora na pokładzie zbliżającego się do mnie promu kosmicznego. Na horyzoncie pojawiło się…Coś.

„Done By The Forces Of Nature” wita nas z poddaną maksymalnej gradacji stopą oraz obrazem nadchodzącego deszczu meteorytów. W tym utworze utrzymano tribalowe efekty a nad tym wszystkim utkano acidową dekorację. Pędząc naprzeciw fali kosmicznych obiektów, trzyosobowa załoga znalazła się w śmiertelnym zagrożeniu Po włączeniu autopilota, kokpit zanurzył się w ferii świateł i podźwiękach dochodzących z kontrolek wskazujących stan paliwa oraz cennego tlenu.

Remiks „Wubbo Ockels” w wykonaniu Tadeo wrzucono na podkręcono funkową linię basową, a całość poddano działaniu zimnego wichru uniwersum. Statek zadokował do uszkodzonej stacji badawczej a po otwarciu wielkich śluz ujrzałem jego wnętrze. Ostrożnie wszedłem na pokład aby przywitać się z ekipą, która przybyła mi na ratunek. Ciągle włączony autopilot żonglował diodami i wskaźnikami promu, lecz był to koncert programu komputerowego w pustym, stalowym kolosie…

Nasty Temper Records (NTR011) | 25.04.2016

http://facebook.com/Nasty-Temper-Records-151596508272386

https://pro.beatport.com/label/nasty-temper-records/23815

http://www.residentadvisor.net/record-label.aspx?id=6971

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.