Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.



Epi Centrum – Shimmer EP

Jurek Przeździecki potrafi przyłożyć.

Twórczość warszawskiego producenta firmowana jego imieniem i nazwiskiem kojarzy nam się głównie z minimalową wersją tech-house’u, jaką objawił choćby na swym pamiętnym albumie sprzed pięciu lat – „Biscuit Symphony”. Ma on jednak swej dyskografii również płyty z innymi odmianami muzyki klubowej – w tym również z mocarnym techno. Takie granie firmuje pseudonimem Epi Centrum, który objawił światu w połowie minionej dekady.

Pierwszym jego autorskim wydawnictwem była jednak dopiero EP-ka zatytułowana „Raw”, którą dwa lata temu opublikowała na winylu ceniona wytwórnia Sinewave, prowadzona przez weterana gatunku – Damona Wilda. Mroczne i hipnotyczne techno o minimalowym sznycie, wsparte remiksami Functiona i Audio Injection okazało się na tyle ciekawe, że nowy krążek projektu wydała inna firma specjalizująca się w tego typu muzyce – Nachstrom Schallplatten.

Krążek otwiera oryginalny miks nagrania „Shimmer”. To nowoczesne techno o bogatym brzmieniu, w którym jest miejsce na transowe loopy, jak i zaskakujące sample, zaczerpnięte z koncertu na wiolonczelę solo Witolda Lutosławskiego. Endlec dosypuje węgla do tego pieca – i jego remiks uderza twardymi bitami i EBM-owymi efektami, nadającymi całości industrialny ton. Wspomniany Damon Wild upraszcza aranż, koncentrując się na acidowym loopie. Na finał dostajemy w pełni minimalową wersję utworu, pohukującą falującymi blachami w wersji Error Etiki.

Całość brzmi świetnie: z jednej strony czuć w tej muzyce rękę weterana, pamiętającego skąd i kiedy wzięło się techno, a z drugiej jest w niej powiew świeżości, wprowadzony choćby cytatami z muzyki poważnej. Kolejni remikserzy odsłaniają odmienne możliwości tkwiące w tytułowej kompozycji – za każdym razem jednak podporządkowane rygorom klubowego grania. „Shimmer” pokazuje zatem, że Jurek Przeździecki nadal jest w formie i jego mocna pozycja na polskiej scenie elektronicznej pozostaje niezagrożona.

Nachstrom Schallplatten 2016

www.nachtstromschallplatten.com

www.facebook.com/nachtstromschallplatten

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.