A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



Eric Holm – Barotrauma

Nurkując w lodowatym morzu.

Debiutancki album amerykańskiego producenta mieszkającego na stałe w Londynie sprzed dwóch lat wypływał z jego doświadczeń, które nabył podczas pobytu w miejscowości Andøya, znajdującej się ponad 300 kilometrów za kołem podbiegunowym. Dokonane tam rejestracje dźwięków otoczenia udało się młodemu artyście przełożyć na mroźną muzykę kontemplującą jego własną samotność, jak i znajdujący się na zewnątrz zimowy krajobraz.

Z podobnych doświadczeń wypływa muzyka, która trafiła na nowy album Erica Holma. Tym razem inspiracją był pobyt producenta w norweskich fiordach na południe od Oslo, gdzie uczestniczył w kursach nurkowania organizowanych przez Norwegian School Of Commercial Diving. Los chciał, że akurat drastycznie spadły ceny ropy wydobywanej z dna morza. Wywołało to atmosferę niepokoju, przed którą artysta ukrywał się w odmętach lodowatej wody.

Początek zestawu jest bardzo mroczny – industrialne stuki łączą się z ziarnistym noisem („Surface Detail”), a kolejne fale zwalistych dronów kołyszą się w oceanie podwodnych efektów („AH-5”). Potem jednak muzyka łagodnieje: pojawiają się dubowe korozje wpisane w oniryczne tło („Siebe”), warczące basy mijają się z ambientowymi strumieniami („Enceladus”), nie brak też glitchowych defektów („Nereus Vent”). Całość kończy się znów mocnym uderzeniem, niesionym przed oceaniczne odgłosy i podniosłą elektronikę („Column 37”).

„Barotrauma” to medyczny termin oznaczający uszkodzenia ludzkiego ciała pod wpływem różnicy ciśnień pomiędzy ciśnieniem człowieka a cieśnieniem otoczenia. Dla nurkujących w głębinach to całkiem realne zagrożenie. Nic więc dziwnego, że zjawisko to skojarzyło się producentowi z niepokojem wywołanym nadciągającą groźbą kryzysu ekonomicznego. Nastroje te artysta oddaje w bardzo sugestywny sposób, zanurzając słuchacza w dźwiękowym oceanie, splecionym z niezwykłych efektów i elektronicznych dźwięków, poddanych pomysłowej preparacji.

Subtext 2016

www.subtextrecordings.net

www.facebook.com/subtextrecordings

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.