Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.



James Batty

Poznajcie debiutancki album brytyjskiego kompozytora i pianisty Jamesa Batty’ego.

Batty jest wykształconym pianistą, a także laureatem wielu prestiżowych konkursów muzycznych. Nad swoją pierwszą płytą „Sanctuary (Overtones and Deviations)” – wydaną w maju 2016 roku przez moskiewską Frozen Lights (CD) i waszyngtońską Zeromoon (wersja cyfrowa) – pracował nieprzerwanie przez trzy miesiące. Ciekawe jest to, że artysta nie tylko wykorzystuje czyste, niczym niezmącone brzmienie pianina/fortepianu, ale też sięga po elektronikę, dźwięki otoczenia oraz inne akustyczne instrumenty. Batty w trakcie komponowania inspirował się malarstwem Jo Baer (jej twórczość stawia się tuż obok Marka Rothko), rzeźbą Henry’ego Moore’a i filmami Michaela Haneke. Na „Sanctuary (Overtones and Deviations)” zaskoczyły mnie przede wszystkim układy harmoniczne grane na pianinie bądź fortepianie, które swobodnie rezonują na wielu poziomach z pozostałymi składowymi, jakie Jamesa Batty umieścił w swoich elektroakustycznych kompozycjach.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Zeromoon »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Strona Frozen Lights »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.