Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Obejrzyj: X-Navi:Et – Alchemia dźwięków / Alchemy of sounds DVD

Właśnie ukazało się DVD Rafała Iwańskiego (X-Navi:Et) będące zapisem jego tegorocznego występu w warszawskim CSW Zamek Ujazdowski.

Iwański oprócz swego solowego projektu X-Navi:Et, od ponad 15 lat współtworzy duet HATI, a także Kapital i wchodzi w skład zespołów Innercity Ensemble i Alameda 5.

Materiał z płyty „Alchemia dźwięków / Alchemy of sounds” (nakład limitowany, 44 sztuki, Eter Records) X-Navi:Et zarejestrował 21 maja 2016 roku w ramach Festiwalu Okultury, odbywającego się w Laboratorium – CSW Zamek Ujazdowski. Podczas tego 30-minutowego setu Iwański korzystał z gongów, instrumentów dętych (rogi zwierzęce i drewniane, berberyjski klarnet) oraz perkusyjnych i rozmaitych efektów elektronicznych. Artysta opatrzył to wydawnictwo dodatkowym esejem, w którym opowiada o procesie tworzenia i inspiracjach. W przypadku inspiracji, X-Navi:Et wymienia film dokumentalny „Samotność dźwięku” Jacka Piotra Bławuta – opowiadający o kompozytorze Tomaszu Sikorskim (1939-1988), uznawanym za pierwszego przedstawiciela minimalizmu w muzyce polskiej lat 70. i 80. W drugiej kolejności Iwański pisze o amerykańskiej wersji minimalizmu, szczególnie o dokonaniach La Monte Younga z lat 60. i 70.

„Alchemia dźwięków” to wciągający oraz niemal mantryczny spektakl dźwiękowy, w którym tzw. drone music z udziałem delay’ów/loopów i transową warstwą brzmień żywych instrumentów, pobudzają naszą wyobraźnie. To wszystko ewokuje w nas nader przyjemne uczucie niepokoju oraz na te kilkadziesiąt minut pozwala zerwać łącza z rzeczywistością. Ten materiał, ale w nieco innej formie – m.in. wzbogacony o kilka ścieżek zapętlonych instrumentów dętych i perkusyjnych – trafi jeszcze w tym roku na album pt. „Technosis”.

 

Strona Facebook X-Navi:Et »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.