Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



Dubspeeka – Pre-Population 50201

Jak wyglądają muzyczne dokonania jednego z twórców zespołu Kosheen? Niech przemówi dub!

Cóż mogę rzec? Darren Beale popełnił album, który w mojej opinii może śmiało stanąć w szranki o najlepszy tytuł roku 2016 wraz z genialną produkcją artysty Orbe – „Kepler 438”. Rezydujący głównie w Bristolu twórca postanowił wykreować kolejny alias, w celu intensywnego rozpoznania elektronicznych stepów muzyki elektronicznej. Wydana w Skeleton Recordings zapowiedź, w sposób dobitny pokazuje możliwości wyspiarza oraz jego świeże podejście do tak mocno eksplorowanego ostatnio gatunku. Przejdźmy do odsłuchu.

„P1dC5 (Tension Edit)” to kolaboracja soczystego i tętniącego dubem sub-basu, transowych hi-hatów oraz majestatycznych wtrąceń w postaci pasaży dźwięków o silnej reminiscencji w stronę kosmiche musik. Zapętlony w jednym takcie oraz precyzyjnie poszatkowany głos, niesiony jest na niebiańskich syntezatorach, by chwilę później wzbić się wysoko w górę i przenieść nas w nieskończoną przestrzeń. To zapis przelotu nad atmosferą Ziemi, gdzie nostalgiczne i melodyjne pasaże modulatorów opisują niebezpieczne zjawiska na powierzchni planety z poziomu szczelnej kabiny promu kosmicznego.

W „P1K342v2” dodano tribalowe akcenty, dźwiękowe zniekształcenia, szumy i pomruki. Po opuszczeniu ziemskiej orbity, obraliśmy kierunek na cel naszej misji – planetę Mars. W tle utworu słychać podźwięki lodowatych perkusjonaliów oraz poddane gradacji uderzenia stopy. Chwilę później pojawiają się znane z pierwszego utworu solidne przeciągnięcia kosmicznym syntezatorem. Kilkumiesięczna podróż zakończyła się w środku potężnego krateru, powstałego wskutek uderzenia meteoru. Po prawej stronie widać opuszczoną stację badawczą oraz dochodzące z jej wnętrza brzmienie instrumentów pomiarowych. Załoga jakiś czas temu opuściła stanowisko pracy, zaś pozostawiona taśma z nagraniem wskazała powód takiego działania…

Ale o tym po premierze albumu długogrającego.

Skeleton Recordings | 25-07-2016

Fp Dubspeeka na Facebooku

Fp Skeleton Recordings na Facebooku

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.