IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



Dubspeeka – Pre-Population 50201

Jak wyglądają muzyczne dokonania jednego z twórców zespołu Kosheen? Niech przemówi dub!

Cóż mogę rzec? Darren Beale popełnił album, który w mojej opinii może śmiało stanąć w szranki o najlepszy tytuł roku 2016 wraz z genialną produkcją artysty Orbe – „Kepler 438”. Rezydujący głównie w Bristolu twórca postanowił wykreować kolejny alias, w celu intensywnego rozpoznania elektronicznych stepów muzyki elektronicznej. Wydana w Skeleton Recordings zapowiedź, w sposób dobitny pokazuje możliwości wyspiarza oraz jego świeże podejście do tak mocno eksplorowanego ostatnio gatunku. Przejdźmy do odsłuchu.

„P1dC5 (Tension Edit)” to kolaboracja soczystego i tętniącego dubem sub-basu, transowych hi-hatów oraz majestatycznych wtrąceń w postaci pasaży dźwięków o silnej reminiscencji w stronę kosmiche musik. Zapętlony w jednym takcie oraz precyzyjnie poszatkowany głos, niesiony jest na niebiańskich syntezatorach, by chwilę później wzbić się wysoko w górę i przenieść nas w nieskończoną przestrzeń. To zapis przelotu nad atmosferą Ziemi, gdzie nostalgiczne i melodyjne pasaże modulatorów opisują niebezpieczne zjawiska na powierzchni planety z poziomu szczelnej kabiny promu kosmicznego.

W „P1K342v2” dodano tribalowe akcenty, dźwiękowe zniekształcenia, szumy i pomruki. Po opuszczeniu ziemskiej orbity, obraliśmy kierunek na cel naszej misji – planetę Mars. W tle utworu słychać podźwięki lodowatych perkusjonaliów oraz poddane gradacji uderzenia stopy. Chwilę później pojawiają się znane z pierwszego utworu solidne przeciągnięcia kosmicznym syntezatorem. Kilkumiesięczna podróż zakończyła się w środku potężnego krateru, powstałego wskutek uderzenia meteoru. Po prawej stronie widać opuszczoną stację badawczą oraz dochodzące z jej wnętrza brzmienie instrumentów pomiarowych. Załoga jakiś czas temu opuściła stanowisko pracy, zaś pozostawiona taśma z nagraniem wskazała powód takiego działania…

Ale o tym po premierze albumu długogrającego.

Skeleton Recordings | 25-07-2016

Fp Dubspeeka na Facebooku

Fp Skeleton Recordings na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.