Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.



Polish Soundscapes

„Polish Soundscapes” to pierwsza przekrojowa wystawa dźwiękowa polskich twórców odnoszących się do zjawiska field recordingu. 24 września i 8 października NInA zaprasza na wydarzenia towarzyszące tej wystawie.   

„Jaki wpływ ma soundscape na człowieka, jak z kolei człowiek wpływa na swoje dźwiękowe otoczenie? Czy soundscape – szczególnie miejski – zachowuje cechy niepowtarzalnego środowiska czy ulega unifikacji? Jaką wartość ma badanie czy utrwalanie pejzażu dźwiękowego? Te pytania są szczególnie ważne jeśli staje się czytelny historyczny aspekt pojawienia się terminu pejzaż dźwiękowy. Jego twórca – Raymond Murray Schafer  badał ów pejzaż w kontekście ekologii akustycznej, przyglądając się reakcjom na dźwiękowe zanieczyszczenie przestrzeni.

Nagranie terenowe funkcjonują na styku sztuk wizualnych i performatywnych, nabierają znaczenia w edukacji pozaszkolnej, stanowią odkrycie alternatywnego zapisu podróży. Oczywiście, mogą być też punktem wyjścia do komponowania w duchu Pierre’a Schaffera, poszerzając dźwiękowe pole muzyki. Bywają też wyzwaniem poznawczym i filozoficznym. Rodzą pytania o kategorię „terenowości”, skłaniają do refleksji czy nagrywanie egzotycznych miejsc nie jest aby przedłużeniem europocentrycznej koncepcji kultury i postkolonialnej wizji świata.

Nasza ingerencja w przestrzeni NInA to pytanie o status pejzażu. Randomizacja dźwiękowa i interakcje między poszczególnymi pracami nie dadzą nigdy prostej odpowiedzi. Bo soundscape to żyjący dźwiękowy organizm, summa rytmu fauny i flory, ludzkiej aktywności, architektury. Zaskakujących wydarzeń w skali mikro i makro. Refleksja nad dźwiękową pamięcią. Ten ruch próbujemy ukazać w ramach wystawy „Polish Soundscapes” – piszą kuratorzy: Marcin Barski i Marcin Dymiter.

Program:

24 września (sobota), Warszawa, NInA

– Dźwiękowe warsztaty „Muzyka z odzysku”

– Wernisaż wystawy „Polish Soundscapes”

– „Kolekcje, archiwa, encyklopedie. O dokumentowaniu audiosfery”

– Konrad Gęca, Dariusz Brzostek | Koncerty

– Nocny spacer dźwiękowy #1

 

8 października (sobota), Warszawa, NInA

– Finisaż wystawy „Polish Soundscapes”

– Marcin Dymiter | Paul Wirkus | Koncert

– Nocny spacer dźwiękowy #2

 

 

Szczegółowy program znajdziecie na: www.nina.gov.pl/projekty/polish-soundscapes

Strona Facebook: www.facebook.com/narodowy.instytut.audiowizualny

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.