Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!



Automatisme

William Jourdain (aka Automatisme) debiutuje w kanadyjskiej wytwórni Constellation.

Do tej pory Kanadyjczyk publikował swoje nagarnia na profilu Bandcamp. Teraz dostał ogromną szansę od oficyny Constellation. Co ciekawe, płyta „Momentform Accumulations” (wrzesień 2016) to chyba jedna z nielicznych pozycji w katalogu tej zacnej firmy, będąca w całości poświęcona muzyce elektronicznej.

Producent z Quebecu (z wykształcenia historyk sztuki) działa na styku ambientu, drone music, dub techno, elektroakustyki i noise’u. Kiedy pada pytanie o artystów, którzy go zainspirowali do nagrywania elektroniki, to Jourdain jednym tchem wymienia takie nazwiska/projekty jak Pan Sonic (Mika Vainio), Stefan Betke (Pole, ~scape) czy Carsten Nicolai (Alva Noto, Raster-Noton). Według mnie na „Momentform Accumulations” dużo ciekawego dzieje się w obszarze samej rytmiki – często bardzo minimalistycznej – co da się zauważyć w znakomitych utworach „Simultanéité 1” i „Transport 3”. Szczególnie w tym pierwszym fragmencie poczułem mikrobitowe drgania w stylu Wolfganga Voigta (Gas). Na tym jednak nie koniec, bo zamykająca krążek kompozycja „Simultanéité 4” zachwyci również niejednego fana inteligentnej elektroniki.

 

Strona Constellation »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.