Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.



Nowości z Hubro

Nowe albumy wydały dwa zespoły: Moon Relay i Monkey Plot.    

hubrolp3579_front

Moon Relay – „Full Stop Etc” (październik 2016 | Hubro)

„Full Stop Etc” to już trzecie wydawnictwo kwartetu Moon Relay tworzonego przez Daniela Meyera Grønvolda (gitara, bas, perkusja, wokal, kasety, elektronika, saksofon tenorowy), Håvarda Voldena (gitara, bas, wokal, taśmy, syntezatory, perkusja), Ola Høyera (bas) i Martina Smådala Larsena (perkusja).

Jeśli interesujecie się norweską sceną noise’ową, jazzową i rocka eksperymentalnego to nazwiska tych muzyków są wam doskonale znane. Choć dodam, że spotkamy ich zarówno u boku Jenny Hval, jak i w składach formacji Cortex czy Syntax TerrOrkester. „Full Stop Etc” – jak też poprzednie płyty – wyrasta z wielu muzycznych fascynacji artystów takich jak krautrock, psychodelia lat 60., techno, free jazz, surf rock, no wave, muzyka elektroakustyczna i noise.

Tym razem nad brzmieniem i produkcją czuwał Lasse Marhaug. Instrumentalne kompozycje Moon Relay mają w sobie solidną dawkę chropowatości, a zarazem intymności. Trudno doszukać się w ich graniu oczywistych patentów – głównie mam tu na myśli to, co się dzieje na styku gitar-elektroniki-sekcji rytmicznej. Album został opatrzony dziwnymi tytułami, więc polecam dokładnie wsłuchać się w „O,,,,__” (mogący kojarzyć się z naszym Kristen), transowy („_);”) czy krautrockowy „….___ (;;;_____,,,)”.

hubrolp3583_front

Monkey Plot – „Here I Sit, Knowing All Of This” (październik 2016 | Hubro)

Sześć lat temu Christian Skår Winther (gitara elektryczna, akustyczna), Magnus Skavhaug Nergaard (elektryczny bas, kontrabas) i Jan Martin Gismervik (perkusja) zaczęli od rockowego grania, jednak szybko z tego zrezygnowali na rzecz akustycznych brzmień z rejonu muzyki jazzowej/improwizowanej. Można powiedzieć, że ubiegłoroczny ich krążek „Angående omstendigheter som ikke lar seg nedtegne” (recenzja) był swego rodzaju podsumowaniem akustycznego oblicza Monkey Plot, bo najnowszy longplay „Here I Sit, Knowing All Of This” jest powrotem nie tyle do układania stricte rockowych riffów, ile do elektrycznego brzmienia.

Monkey Plot, podobnie jak Moon Relay, grają instrumentalną muzykę. Choć ci pierwsi czasami zapraszają do współpracy szwedzkiego poetę Pära Thörna, którego głos i wiersz możemy usłyszeć w utworze „Kalla Handen”. Pozostałe nagrania układają się w zwiewną, eteryczną i bezpretensjonalną mieszankę alternatywnego rocka z naleciałościami (nie lubię używać tej nazwy) indie rocka. „Here I Sit, Knowing All Of This” bez chwili wahania stawiam tuż obok płyt Tortoise, My Bloody Valentine, Sonic Youth czy The Sea and Cake.

 

Strona Hubro »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.