Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



Laurent De Schepper Trio – Into Olymp

Trio z nazwy, a w rzeczywistości kwartet. Właśnie ukazał się drugi album niemieckiego zespołu Laurent De Schepper Trio.

Rzeczywiście pierwszy swój album „Aquanaut” (2013 r.) nagrali w trio: Isabel Fischer (bas), Lars Oertel (perkusja) i Thomas Bär (saksofon, gitara). W międzyczasie grupa poszerzyła skład o jeszcze jednego muzyka – René Pálffy’ego (gitara, elektronika). Tego ostatniego słyszymy na tegorocznej płycie „Into Olymp”, której tytuł nawiązuje do greckiej wyprawy, jaką członkowie Laurent De Schepper Trio odbyli w 2015 roku. Ten wątek raczej nie ma większego przełożenia na muzykę, bo jak sami wskazują, ich inspiracje są bliższe Nilsa Pettera Molvaera, Talk Talk, Sonic Youth niż greckiej tradycji. Chociaż klimat w znakomitym nagraniu „Maria” – jak też w numerze „Pan” – z gościnnym wokalem Pauli Akinsinde może troszkę kojarzyć się z kulturą bliskowschodnią lub bałkańską. Wśród zaproszonych muzyków mamy też naszego rodaka Michała Tomaszewskiego (klarnet, fortepian) oraz Alfreda Haberkorna (tuba, puzon) i Johannesa Gerstengarbe’a (fortepian).

W utworze „Lynchtime” doskonale słychać, że artyści z Lipska wyrośli na chicagowskim post-roku (m.in. Tortoise, The Sea and Cake) czy jazzie (Rob Mazurek, Chicago Underground itd.). Odrobili lekcję w stu procentach! W moim odczuciu Laurent De Schepper Trio idealnie pasowaliby do tego, co promuje norweska wytwórnia Hubro. Dużo jest Skandynawii w twórczości Niemców.

Odkrywanie zawartości „Into Olymp” jest niezwykle fascynującym doświadczeniem, kompletnie nieprzewidywalnym, niby około rockowe granie, a co chwila udaje im się odskoczyć w bok i zmienić całość jedną frazą, np. w „Lynchtime”, gdzie bluesowe podciągnięcia strun gitar spotęgowane brzmieniem fortepianu, przechodzą w rockowo-awangardowy trans z okolic The Kammerflimmer Kollektief, Radian. Z kolei dużo chropowatego brudu wypływa z „Mytikas”. A jazzowa wokaliza Akinsinde i sekcja dęta w „Plateau Of Muses”, prowadzą nas na Wyspy spod znaku The Cinematic Orchestra. Wspomniałem Skandynawię, to dodam, że dostrzegam ją także w gitarach Bära i Pálffy’ego. Fani gitarowych eksperymentów Steina Urheima, Kima Myhra, Geira Sundstøla czy Ivara Grydelanda będą z pewnością usatysfakcjonowani („08021913”).

„Into Olymp” to jest jedna z tych płyt, która zostanie ze mną dłużej niż do końca tego roku. Świetny materiał!

05.05.2017 | Karlrecords    

 

Strona Laurent De Schepper Trio »Profil na Facebooku »Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.