The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Sciahri – Devotion

Trzy kolory tego samego gatunku.

„Devotion” to pierwsze wydawnictwo opublikowane przez działającą we Florencji wytwórnię Sublunar. Założyli ją dwaj młodzi ludzie. Sciahri to didżej i producent, który jak na razie zabłysnął trzema realizacjami dla dwóch renomowanych tłoczni – Ilian Tape i Opal Tapes. Z kolei Dagdrom bardziej dał się poznać z organizowania klubowych imprez – choćby popularnych w rodzinnym mieście Latex Plus i Hypnodelic. Teraz obaj postanowili pójść dalej – a efektem tego jest debiutancki materiał tego pierwszego dla ich wspólnej wytwórni. W swej pierwotnej wersji ukazał się on na trzech winylowych dwunastocalówkach, co wskazuje, że miał w zamierzeniu klubowe przeznaczenie.

I rzeczywiście: pierwszy krążek z trylogii zawiera sprężyste techno, łączące twardą rytmikę z modulowanymi loopami („Anxiety” czy „Falter”). W efekcie powstaje hipnotyczne brzmienie o minimalistycznym charakterze. Na drugim zestawie galopujące bity zostają uzupełnione kosmicznymi wyziewami, nadającymi muzyce bardziej przestrzenny ton („Contrortion” i „Lineage”). Trzecia płyta to już tektoniczne techno, w ramach którego Sciahri sięga po industrialne efekty, łamie rytm i dodaje nieco więcej elektroniki, otrzymując najciekawsze utwory w całej kolekcji („Prostration” i „Critical Devotion”).

W materiale tym odbijają się echa twórczości różnych włoskich weteranów gatunku: od mistrza transowego grania, Giorgio Gigliego, przez speca od splatania rozwibrowanych loopów, Claudia PRC, po pioniera breakowego techno, Lucy’ego. Od siebie młody twórca dodaje głównie świeżą energię i taneczną bezkompromisowość, co owocuje ostatecznie ciekawym zestawem, aczkolwiek nie wnoszącym zbyt wiele nowego do wizerunku gatunku. Najlepiej nagrania te sprawdzą się oczywiście na parkiecie – bo przecież po to zostały stworzone.

Sublunar 2017

www.facebook.com/sublunarrecords

www.facebook.com/sciahripage

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.