Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.



Killawatt – 47010 EP

Sample nie z tej Ziemi.

Tommy Four Seven stworzyl nowy wymiar oraz zaprosił do niego grupę artystów, którym eksploracje najgłębszych pokładów elektronicznej toni wychodzi po prostu najlepiej.

O wydanym ponad dwa lata temu albumie długogrającym Killawatt’a (recenzja tutaj) pisałem z pełną ekscytacją. Wyraźny sygnał, że artysta odchodzi od dubstepu wywołało u mnie zmrużenie oczu oraz wyraz twarzy jak po spożyciu szklanki soku cytrynowego. Wplatane wówczas elementy mrocznego i przestrzennego techno, w dobitny sposób wpłynęły na dalsze prace Mathew Watt’a. Jutrzejsza premiera EPki jest tego znakomitym przykładem. Sprawdźmy odsłuch.

„Meiotic Drive” z początkowym skowytem zardzewiałej huśtawki, pulsującym subbasem oraz konwulsyjną stopą przenoszą mnie w terytoria pułapek psychiki. Pogrążony w śnie człowiek oddaje się igraszkom umysłu, a najprzyjemniejsze obrazy szybko zmieniają się w koszmarną inscenizację. Ostre niczym brzytwa hi-haty tną liście drzew, odkrywając moją marną kryjówkę. Zreplikowane i pocięte wokale niosą rytmiczne bębny oraz stopniowo odkrywają twarz goniącego mnie monstrum. Szybki oddech, pot, pełnia księżyca. Przebudzenie.

„Mate Choice” to elektroniczny obraz pracującej stoczni widmo. Olbrzymie żurawie przesuwają się na wytrzymałych szynach metalicznego syntezatora, a posiekane głosy pracujących wspomnień nikną w częściowo odkrytej strukturze stalowego olbrzyma. Przy akompaniamencie tribalowych bębnów nadchodzi przyjemny chór, który po chwili zostaje przerwany przez eksplodujące werble. To huknięcia scalających konstrukcję nitów oraz towarzyszących im uderzeń automatycznych młotów. Wodowanie.

Trzeci na płycie „Base Analogs” utrzymuje tektoniczne brzmienie basu oraz dawkuje kwaśne sample o nieznanym pochodzeniu. Tępy werbel jest tutaj duchem tempa 140 bpm, a laboratoryjne wstążki syntezatorów wprowadzają klimat wojny maszyn. O istnieniu człowieka nikt już tutaj nie pamięta. Jaka to wizja? To industrialny pejzaż, wypełniony sztuczną inteligencją

„Allelic Drift” został nakreślony niebiańskimi padami, które w interesujący sposób przełamano nierytmicznym IDM. Liczne zakłócenia, przeszkadzajki oraz rezonansowe wtrącenia czynią ten utwór hymnem nowej cywilizacji. Przeciągnięty przez filtr delay wokal wysłano w stronę innej planety, dając tym samym do zrozumienia, że nadszedł czas kolejnej wojny.

47 | 01.06.2017

47 label RA

Killawatt FB

 

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.