Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.



Post Scriptum – Until You Drop EP

Nasz rodak w barwach Sonic Groove.

O muzyce polskiego producenta działającego w Berlinie pod pseudonimem Post Scrpitum pisaliśmy już nie raz. Początkowo miała ona minimalistyczny charakter – czego dowodem był znakomity album artysty wydany dla Infrastructure New York. Z czasem jednak jej brzmienie się zmieniło, oscylując w stronę bardziej industrialną. Dowodem tego była świetna EP-ka „Year Zero” opublikowana przez własną wytwórnię twórcy wiosną tego roku. Kontynuacją tego wątku jest kolejny krążek Post Scriptum – tym razem zrealizowany dla legendarnej tłoczni Adama X-a.

Otwierający zestaw „Dark As You Like” to prawdziwy killer, idealnie pasujący swym tonem do katalogu Sonic Groove. Połączenie twardego bity rodem z techno z wywiedzioną z EBM mroczną narracją i przemysłowymi efektami sprawdzi się Tresorze i podobnych mu klubach doskonale. „Drop Zone” ma już bardziej minimalistyczny charakter, ale typowy dla tego grania hipnotycznie brzęczacy loop i tak uzupełniają kakofoniczne warkoty i zgrzyty. W „You Won’t Find Me” rytm nabiera rwanego metrum, a wspierają go EBM-owe akordy, dodające kompozycji złowieszczej energii. Kończący EP-kę „Short Mix” ostatniego z utworów zaskakuje połączeniem industrialnych hałasów z mocnym pulsem electro.

„Until you Drop” potwierdza, że Post Scriptum ma tylko lekką rękę do mrocznej i ciężkiej wersji współczesnego techno. Trudno było się tego spodziewać – bo do tej pory dał się poznac jako twórca osadzony raczej w detroitowym kontekście. Tymczasem równie dobrze wychodzi mu tworzenie przestrerowanych i zawiesistych brzmień. Za każdym razem bowiem nasz rodak pamięta o tanecznym potencjale muzyki, którą tworzy. Nic więc dziwnego, że Adam X z przyjemnością umieścił cztery utwory swego młodszego kolegi w katalogu Sonicc Groove.

Sonic Groove 2017

www.sonicgroove.com/

www.facebook.com/Sonicgrooverecords

www.facebook.com/postscriptumlive

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.