The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Berghain 08 – Mixed By Fiedel

Kolejny set z serii odsłaniającej didżejskie możliwości rezydentów klubu Berghain do posłuchania i ściągnięcia.

Jak wielu dzisiejszych współpracowników Ostgut Ton, również Fiedel pochodzi ze Wschodnich Niemiec – i przed upadkiem Muru Berlińskiego mieszkał w Branderburgii. Komuniści nie potrafili jednak odciąć mieszkańców swego kraju całkowicie od wpływu zachodniej kultury, dlatego chłopak już w połowie lat 80. słuchał audycji Moniki Dietl „Radio 4U” z kapitalistycznej części Berlina, dzięki czemu poznał nagrania Kraftwerk, Depeche Mode, Mantronix czy Egyptian Lovera. To zmieniło jego życie.

Po upadku muru Fiedel przyjechał oczywiście do Berlina. Pierwszym klubem, w którym grał był Subversive. Tam poznał Errorsmitha – i obaj założyli duet MMM, który już w połowie lat 90. prezentował niekonwencjonalne podejście do muzyki klubowej. Kiedy swoje podwoje otwarł Ostgut Ton, Fiedel został jednym z jego rezydentów. Po zamianie Ostgut Ton na Berghain, ceniony didżej trafił również za decki w dawnej berlińskiej elektrowni.

Jako producent zadebiutował własnym materiałem dopiero w 2012 roku, wydając nakładem swojej wytwórni Fiedeltone EP-kę „Ferro”. Dziś ma ich na swym koncie już kilka – w tym również dla Ostgut Ton czy Pure Traxx. Nadal działa w duecie MMM z Errorsmithem, serwując nieprzerwanie od 1996 roku kolejne winylowe dwunastocalówki z finezyjnym electro i techno.

Fiedel jest jednak przede wszystkim didżejem. Możemy się o tym przekonać słuchając jego specjalnego miksu, przygotowanego dla Ostgut Ton w serii prezentującej rezydentów Berghain. Klikając poniżej możecie odtworzyć i ściągnąć ponad dwugodzinny set:

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.