BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



Berghain 08 – Mixed By Fiedel

Kolejny set z serii odsłaniającej didżejskie możliwości rezydentów klubu Berghain do posłuchania i ściągnięcia.

Jak wielu dzisiejszych współpracowników Ostgut Ton, również Fiedel pochodzi ze Wschodnich Niemiec – i przed upadkiem Muru Berlińskiego mieszkał w Branderburgii. Komuniści nie potrafili jednak odciąć mieszkańców swego kraju całkowicie od wpływu zachodniej kultury, dlatego chłopak już w połowie lat 80. słuchał audycji Moniki Dietl „Radio 4U” z kapitalistycznej części Berlina, dzięki czemu poznał nagrania Kraftwerk, Depeche Mode, Mantronix czy Egyptian Lovera. To zmieniło jego życie.

Po upadku muru Fiedel przyjechał oczywiście do Berlina. Pierwszym klubem, w którym grał był Subversive. Tam poznał Errorsmitha – i obaj założyli duet MMM, który już w połowie lat 90. prezentował niekonwencjonalne podejście do muzyki klubowej. Kiedy swoje podwoje otwarł Ostgut Ton, Fiedel został jednym z jego rezydentów. Po zamianie Ostgut Ton na Berghain, ceniony didżej trafił również za decki w dawnej berlińskiej elektrowni.

Jako producent zadebiutował własnym materiałem dopiero w 2012 roku, wydając nakładem swojej wytwórni Fiedeltone EP-kę „Ferro”. Dziś ma ich na swym koncie już kilka – w tym również dla Ostgut Ton czy Pure Traxx. Nadal działa w duecie MMM z Errorsmithem, serwując nieprzerwanie od 1996 roku kolejne winylowe dwunastocalówki z finezyjnym electro i techno.

Fiedel jest jednak przede wszystkim didżejem. Możemy się o tym przekonać słuchając jego specjalnego miksu, przygotowanego dla Ostgut Ton w serii prezentującej rezydentów Berghain. Klikając poniżej możecie odtworzyć i ściągnąć ponad dwugodzinny set:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze