The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Printempo – Dismantled Vision

Detal jest najważniejszy.

Pochodzący z Leszna producent skryty za nazwą Printempo wydał swój nowy materiał w wytwórni WeGrowWax (współtwórcą jest Tomasz Ochman), która specjalizuje się w organicznej elektronice. Bardziej pasować Polak tam nie mógł. Jego muzyka to swobodne downtempo, które nie ma stanowić wielkiego wyzwania dla słuchacza, ale ma być na tyle zawiłe i dobrze podane, aby dało się w nie wciągnąć. Nie inaczej jest na „Dismantled Vision”. Tu rządzą detale, a konkretnie ich bogactwo. Pritntempo nie tylko celnie je dobiera, ale również robi z nich dobry użytek. Są powkładane w różnych, niespodziewanych miejscach na płycie. Ich główną cechą jest wypychanie utworów z utartych kolein.

W „Round Square” znajdziemy ich całkiem sporo. To jeden z najlepszych kawałków z płyty. Zasadniczo perkusyjny, ale oprawiony poplątane ozdobniki. Warto też wsłuchać się w stylową rytmikę „Intersubjective Investigation”, trochę surową, a jednocześnie dość ciepłą. „Dismantled Vision” to dwanaście instrumentalnych kawałków, z których każdy ma w sobie sporo czaru. Zdarzają się wycieczki w stronę parkietu („Moderate Bang”), jak również chwile wolniejsze („Black Carpet”). Najbardziej urzekający jest sam początek złożony z dwóch elementów. Pierwszy „Dripping” zawiera łamańca rytmicznego mocno osadzonego w trip hopowym podkładzie. Drugi reprezentuje ograniczenie środków. Jest lekki, zwiewny,  a nawet zabawny. Zdecydowanie warto posłuchać.

WeGrowWax | 2018

FB
Bandcamp

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.