Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



Festiwal Mięty Pole 2018 – bilety

27 kwietnia w Grodzisku Mazowieckim wystartuje 3. edycja festiwalu. Warto sprawdzić line-up!

Znakiem rozpoznawczym imprezy Mięty Pole jest różnorodność i wyjątkowe połączenie intensywności brzmienia ze świeżością przekazu.

Podążając tropem ducha, unoszącego się nad jedyną wyspą w całości porośniętą miętą, trafimy na ślady jednoznacznie kojarzące się z szeroko pojętą alternatywą. Wsłuchajmy się w te głosy i odkodujmy skierowany do nas tajny komunikat, który zostanie nadany przez awangardowego Mazzolla, post-punkowe Ukryte Zalety Systemu, hip-hopowe Syny oraz transowo-etniczny Innercity Ensemble. Duch unosi się nad mięty polem!

fot. Renata Dąbrowska

Mazzoll

Jedna z najbardziej charyzmatycznych postaci polskiej sceny alternatywnej. Muzyk, kompozytor, improwizator, wirtuoz klarnetu. Punkowiec zafascynowany free jazzem, folkiem, muzyką klasyczną i eksperymentalną. Spiritus movens i uczestnik tak wielu projektów, że ich lista nie zmieściłaby się na tych stronach. Był jednym z inicjatorów rewolucji yassowej w polskim jazzie, nagrywając w najważniejszych składach, takich jak Arhythmic Perfection, Miłość, Kury, NRD, Niebieski Lotnik i Knuth/Mazzoll. Po pewnym czasie odciął się od yassu i stworzył autorską ideę „arytmicznej perfekcji”, skupiając się na europejskim aspekcie improwizacji w sztuce. Znany z zapisywania partytur za pomocą sugestywnych rysunków zamiast nut. Jest również autorem instalacji multimedialnych i awangardowych filmów oraz pomysłodawcą festiwalu Art Depot,zajmującego się naturą improwizacji w różnych kulturach.

Współpracował m.in. z Derekiem Baileyem, Django Batesem, Peterem Brötzmannem, Tymonem Tymańskim, Kazikiem Staszewskim, Zdzisławem Piernikiem, Marcinem Dymiterem (Emiter) i duetem Skalpel. W pewnym momencie wycofał się z rynku wydawniczego, choć nigdy nie zaprzestał grania, nagrywania ani działalności artystycznej. Lata 2012-13 znamionują przerwanie kilkuletniej fonograficznej ciszy – w tym okresie ukazały się płyty „Minimalover”, „Jeden dźwięk i Pan Bóg”, „Responsio Mortifera” i „Rite of Spring Variation”. Najnowszy projekt Jerzego Mazzolla to MazzSacre i wydany wiosną 2015 r. album „+”. Od tego czasu regularnie publikę kolejne nagrania, jego znakiem stały się mistrzowskie kooperatywy (m.in. mazzmelancolie nagrana w duecie z Robertem Skrzyńskim). Jest koordynatorem i pomysłodawcą Arhythmic Perfection Plan, który rokrocznie odbywa się w przestrzeni filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Jesienią ubiegłego roku ukazał się wspólny album Hati & Mazzoll – „Teruah” (Requiem Records, 2017).

fot. Paweł Wyszomirski

Innercity Ensemble

Międzymiastowy kolektyw zawiązany w Bydgoszczy w roku 2011. Grupę tworzą doświadczeni muzycy, grający aktualnie w takich grupach/projektach jak m.in.: HATI, Stara Rzeka, Alameda Organisation, Jachna/Buhl, Kapital, T’ien Lai, Tropy. Muzyka Innercity Ensemble to konglomerat wieloletnich doświadczeń oraz wzajemnych interakcji i poszukiwań wokół tego, co słychać na skraju gatunków takich jak jazz, yass, postrock, elektronika i muzyka etniczna z różnych stron świata. Zespół nagrywa improwizowane sesje, których najciekawsze fragmenty trafają na wydawane regularnie płyty. Ostatni album pt. „III” został wydany w listopadzie 2016 w dwóch formatach (CD oraz winyl) przez krakowski label Instant Classic. W corocznym rankingu 100 najlepszych płyt prestiżowego, brytyjskiego portalu The Quietus „III” znalazł się na trzeciej pozycji. Grupa występowała na festiwalach m.in.: Jazz od Nowa Festival (Toruń, 2018), Festiwal Jazz Jantar (Gdańsk, 2017 i 2013), Wschód Kultury – Inne Brzmienia (Lublin, 2016), OFF Festival (Katowice, 2015), Malta Festival (Poznań, 2015), Incubate Festival (Tilburg/Holandia, 2014), Jazz & Experimental Music from Poland (Londyn, 2013), Unsound Festival (Kraków, 2012). Kolektyw koncertował w ważnych klubach muzycznych i instytucjach kultury w Polsce, m.in. Pardon, To Tu w Warszawie, Teatr Syrena w Warszawie, Mediateka w Tychach, Fabryka Sztuki w Łodzi, Klub Alchemia w Krakowie, Dragon w Poznaniu, Cafe Kulturalna w Warszawie, Teatr na Plaży w Sopocie, zawsze spotykając się ze świetnym odbiorem ze strony publiczności.

Nasze recenzje: „II” (Instant Classic, 2014) i „III” (Instant Classic, 2016)

Fot. Michał Piłat

Syny

Syny to duet utworzony przez producenta 1988 oraz rapera i producenta Roberta Piernikowskiego. Zadebiutowali w 2015 roku wydaną w wytwórni Latarnia Records płytą “Orient”, którą mocno
namieszali na polskiej scenie muzycznej, wywołując dyskusje i kontrowersje. Chłopaki od zwyczajnie niezwyczajnych poezji. Uważani powszechnie za prymitywnych barbarzyńców, którzy ponad konstrukcje muzyczne, czy tekstowe stawiają klimat. Czeszą ludzi pod włos tworząc wielowarstwowe gówno pełne emocji, których w rapie zwykle próżno szukać. Ich wizjonerskie produkcje nikogo nie pozostawiają obojętnym, bo Syny to zjawisko emocjonalne. Od momentu debiutu Syny zagrały kilkadziesiąt koncertów w Polsce i zagranicą, występując m.in. na festiwalach Nowa Muzyka, Unsound, Off Festival, Up To Date,
Colours of Ostrava, gdańskiej edycji Boiler Room oraz wielu innych zdobywając sporą rzeszę wiernych fanów. Od kwietnia wracają na trasę promować swój nowy album „Sen” (Latarnia Records, 2018).

Ukryte Zalety Systemu

Muzyka UZS stanowi syntezę estetyki post-punkowej, zimno- i nowofalowej. Kompozycje tria są budowane na brzmieniach jednocześnie ostrych i chłodnych; na surowe struktury rytmu napędzanego przez nerwowy bas i despotyczny elektrowerbel nakładają się cięcia gitary, minimalistyczne oldskulowe klawisze oraz dwa skandujące głosy, przywołujące piosenkową tradycję lat 80. – z odniesieniami zarówno do neue deutsche welle, brytyjskiego potomstwa punkrocka, jak i polskich artystów z labelu Stilon Gorzów – tu zwłaszcza dzięki polskojęzycznym tekstom,w równej mierze krytyczno-refleksyjnym, co humorystycznym, w oszczędnych i niedopowiedzianych obrazach komentującym rzeczywistość społeczną. Zespół powstał w połowie 2013. Debiutancki album (LP + CD) ukazał się w lutym 2015 nakładem Anteny Krzyku. Ukryte Zalety Systemu mają za sobą także świetnie przyjęty koncert na OFF Festiwalu i sesję video dla KEXP – prestiżowej rozgłośni radiowej z Seattle. Obecnie intensywnie pracują nad nowym materiałem, który ukaże się najprawdopodobniej gdzieś w 2018 roku.

 

Konkurs

Mamy do rozdania 3 pojedyncze wejściówki. Piszcie na adres: lukasz.komla@nowamuzyka.pl – w temacie: Mięty Pole, w treści: imię i nazwisko. Na wasze maile czekamy do niedzieli (22 kwietnia). Powodzenia!

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze