Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



YAC

Debiutancki album solowy polskiego producenta nawiązuje do najlepszych tradycji glitchowego dubu.

YAC jest producentem żyjącym na pograniczu Polski i Niemiec. Zapalony wielbiciel muzycznej dekonstrukcji, miłośnik dilejow i reverbów. Jeden z najbardziej uznanych rodzimych twórców głębokiej, nieoczywistej muzyki elektronicznej spod znaku glitchu i dubu, popychającej słuchacza w odmęty kryjące się gdzieś na rubieżach techno, dronów i innych dźwiękowych ekstremów.

Począwszy od wczesnych prac przy tworzeniu deskostrukcyjnych miksów, lepiących setki dźwięków z róznych źrodeł (przykladem „Versions”- 35 minutowy mix zawierający 769 sampli w 35 min, dla którego ukuto określenie „mixing 2.0”), po bardziej dojrzałe produkcje, których owocem są EP-ki dla labeli instabil („Viscaria” – 2014) i minicromusic („Mantas” – 2015), YAC konsekwentnie rozwijał swoje zaszumione i odrealnione brzmienie. W międzyczasie razem z Tomkiem Karczewskim a.k.a. [77] powołał dubowy duet Normal Bias, który w ubiegłym roku wydał na winylu niezwykle przychylnie przyjęty album nakładem U Know Me Records.

Kolejnym etapem działalności YAC-a jest jego solowy album. Dwa lata prac z taśmą, mielenia efektami i niekończącej sie dekonstrukcji wyjściowego materiału, przyniosły 9 premierowych kompozycji. W przeciwieństwie do konkretnych i zdecydowanych utworów Normal Bias, solowe nagrania jednego z jego filarów, mają bardziej wyciszone i intymne brzmienie. Sklejone ze studyjnych szumów i pogłosów, defektów i efektów, zamieniają się w podszyte dubem ambientowe miniatury, którym blisko do najlepszych dokonań takich projektów, jak Pole czy Kit Clayton. Ta glitchowa obróbka dźwięku jest znakiem rozpoznawczym YAC-a – i przywołuje na myśl scenę click’n’cuts z poczatku minionej dekady. W wersji polskiego producenta pomysły te zostają odświeżone i przeniesione we współczesny kontekst.

Płyta „PLDE in Dub” została wydana w wersji cyfrowej oraz na kompaktowym krążku w zaprzyjaźnionej z artystą gorzowskiej oficynie Dym Records, co dopełnia przyświecającą tworzeniu albumu ideę oddania ducha przygranicznego życia w zachodnim pasie Polski. Materiał został zmasterowany w Gagarin Studio przez niezawodnego Kwazara. Okładkę zaprojektował Bartek Szymkiewicz. Polecamy!

www.facebook.com/yacmusik  

www.soundcloud.com/yacmusik  

www.dymrecords.bandcamp.com  

www.facebook.com/dymrecordsmusic

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Jędrek

    Mistrzostwo Polski