Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



YAC

Debiutancki album solowy polskiego producenta nawiązuje do najlepszych tradycji glitchowego dubu.

YAC jest producentem żyjącym na pograniczu Polski i Niemiec. Zapalony wielbiciel muzycznej dekonstrukcji, miłośnik dilejow i reverbów. Jeden z najbardziej uznanych rodzimych twórców głębokiej, nieoczywistej muzyki elektronicznej spod znaku glitchu i dubu, popychającej słuchacza w odmęty kryjące się gdzieś na rubieżach techno, dronów i innych dźwiękowych ekstremów.

Począwszy od wczesnych prac przy tworzeniu deskostrukcyjnych miksów, lepiących setki dźwięków z róznych źrodeł (przykladem „Versions”- 35 minutowy mix zawierający 769 sampli w 35 min, dla którego ukuto określenie „mixing 2.0”), po bardziej dojrzałe produkcje, których owocem są EP-ki dla labeli instabil („Viscaria” – 2014) i minicromusic („Mantas” – 2015), YAC konsekwentnie rozwijał swoje zaszumione i odrealnione brzmienie. W międzyczasie razem z Tomkiem Karczewskim a.k.a. [77] powołał dubowy duet Normal Bias, który w ubiegłym roku wydał na winylu niezwykle przychylnie przyjęty album nakładem U Know Me Records.

Kolejnym etapem działalności YAC-a jest jego solowy album. Dwa lata prac z taśmą, mielenia efektami i niekończącej sie dekonstrukcji wyjściowego materiału, przyniosły 9 premierowych kompozycji. W przeciwieństwie do konkretnych i zdecydowanych utworów Normal Bias, solowe nagrania jednego z jego filarów, mają bardziej wyciszone i intymne brzmienie. Sklejone ze studyjnych szumów i pogłosów, defektów i efektów, zamieniają się w podszyte dubem ambientowe miniatury, którym blisko do najlepszych dokonań takich projektów, jak Pole czy Kit Clayton. Ta glitchowa obróbka dźwięku jest znakiem rozpoznawczym YAC-a – i przywołuje na myśl scenę click’n’cuts z poczatku minionej dekady. W wersji polskiego producenta pomysły te zostają odświeżone i przeniesione we współczesny kontekst.

Płyta „PLDE in Dub” została wydana w wersji cyfrowej oraz na kompaktowym krążku w zaprzyjaźnionej z artystą gorzowskiej oficynie Dym Records, co dopełnia przyświecającą tworzeniu albumu ideę oddania ducha przygranicznego życia w zachodnim pasie Polski. Materiał został zmasterowany w Gagarin Studio przez niezawodnego Kwazara. Okładkę zaprojektował Bartek Szymkiewicz. Polecamy!

www.facebook.com/yacmusik  

www.soundcloud.com/yacmusik  

www.dymrecords.bandcamp.com  

www.facebook.com/dymrecordsmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz