Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.

Sote – Moscels
Jarek Szczęsny:

Ku wizjonerskiemu futuryzmowi.

Moodymann – Taken Away
Jarek Szczęsny:

Pląsy w dusznym pomieszczeniu.



cv313 – Analogue Oceans

Mistyka oceanu dźwięków.

Jeśliby przyjrzeć się uważnie twórczości Stephena Hitchella i Roda Modell, już nawet po samych tytułach nagrywanych przez nich płyt widać, że największą inspiracją jest dla obu twórców przyroda. Mają oni bowiem w swym dorobku płyty poświęcone różnym fenomenem naszego świata: chmurom, zorzy polarnej czy gwiazdom. Teraz do tego katalogu dołącza ocean. Jemu to właśnie dedykowany jest najnowszy album obu panów, a firmowany szyldem cv313 – „Analogue Oceans”. Dostajemy na nim cztery wersje tytułowego utworu.

„Analogue Oceans (Current 1) Divergent” to epicka wizja dub-techno. Podstawą nagrania jest mocno zbasowany puls, na który nakładają się falujące akordy, kanalizacyjne efekty i kaskady dźwiękowych korozji. Przejmujący nastrój kompozycji tworzy tu jednak reggae’owy motyw melodyczny, zamieniający nagranie w mistyczną medytację. „Analogue Oceans (Current 2) Convergent” koncentruje się na majestatycznych brzmieniach o ziarnistym tonie. Przepływają one nad stłumionym bitem, nadającym nagraniu wycofany i zredukowany ton.

„Analogue Oceans (Current 3) Transform” stanowi jakby przełożenie obu wcześniejszych wersji na język muzyki transowej. Hitchell i Modell powoli budują napięcie poprzez zapętlanie kolejnych motywów dźwiękowych, osiągając na koniec hipnotyczną kulminację. Przeciwieństwem tej wersji jest „Analogue Oceans (Variant’s Conduction)”. Tym razem wszystkie dźwięki są spowolnione, co sprawia, że ma się wrażenie, iż muzyka rozbrzmiewa poza czasem. Ale i tu nie brakuje melodii, wnoszonej przez skorodowane akordy i pulsujący bas.

Ocean składa się z fal – i tak też dzieje się we wszystkich wersjach dedykowanej im kompozycji. Amerykańscy producenci wykorzystują pomysłowo istotę tego naturalnego fenomenu do stworzenia jego odpowiednika w dźwiękowej materii. Efekty są wyjątkowo piękne i wzruszające: przyroda zostaje uwznioślona do postaci Ducha, objawiając tym samym swoją wieczność i nieprzemijalność. W efekcie „Analogue Oceans” to kolejny przykład dźwiękowej metafizyki, z tak wielką pasją realizowanej przez Stephena Hitchella i Roda Modella już od prawie ćwierć wieku.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.