Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.



cv313 – Analogue Oceans

Mistyka oceanu dźwięków.

Jeśliby przyjrzeć się uważnie twórczości Stephena Hitchella i Roda Modell, już nawet po samych tytułach nagrywanych przez nich płyt widać, że największą inspiracją jest dla obu twórców przyroda. Mają oni bowiem w swym dorobku płyty poświęcone różnym fenomenem naszego świata: chmurom, zorzy polarnej czy gwiazdom. Teraz do tego katalogu dołącza ocean. Jemu to właśnie dedykowany jest najnowszy album obu panów, a firmowany szyldem cv313 – „Analogue Oceans”. Dostajemy na nim cztery wersje tytułowego utworu.

„Analogue Oceans (Current 1) Divergent” to epicka wizja dub-techno. Podstawą nagrania jest mocno zbasowany puls, na który nakładają się falujące akordy, kanalizacyjne efekty i kaskady dźwiękowych korozji. Przejmujący nastrój kompozycji tworzy tu jednak reggae’owy motyw melodyczny, zamieniający nagranie w mistyczną medytację. „Analogue Oceans (Current 2) Convergent” koncentruje się na majestatycznych brzmieniach o ziarnistym tonie. Przepływają one nad stłumionym bitem, nadającym nagraniu wycofany i zredukowany ton.

„Analogue Oceans (Current 3) Transform” stanowi jakby przełożenie obu wcześniejszych wersji na język muzyki transowej. Hitchell i Modell powoli budują napięcie poprzez zapętlanie kolejnych motywów dźwiękowych, osiągając na koniec hipnotyczną kulminację. Przeciwieństwem tej wersji jest „Analogue Oceans (Variant’s Conduction)”. Tym razem wszystkie dźwięki są spowolnione, co sprawia, że ma się wrażenie, iż muzyka rozbrzmiewa poza czasem. Ale i tu nie brakuje melodii, wnoszonej przez skorodowane akordy i pulsujący bas.

Ocean składa się z fal – i tak też dzieje się we wszystkich wersjach dedykowanej im kompozycji. Amerykańscy producenci wykorzystują pomysłowo istotę tego naturalnego fenomenu do stworzenia jego odpowiednika w dźwiękowej materii. Efekty są wyjątkowo piękne i wzruszające: przyroda zostaje uwznioślona do postaci Ducha, objawiając tym samym swoją wieczność i nieprzemijalność. W efekcie „Analogue Oceans” to kolejny przykład dźwiękowej metafizyki, z tak wielką pasją realizowanej przez Stephena Hitchella i Roda Modella już od prawie ćwierć wieku.

Echopspace 2018

www.echospacedetroit.com

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze