Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



Olivia – Skawa

Kosmiczne techno na nowej EP-ce polskiej DJ-ki i producentki.

30 maja światło dzienne ujrzał nowy materiał od znanej polskiej DJ-ki i producentki Olivii. Wydawnictwo zatytułowane „Skawa” ukazało się nakładem niezależnej wrocławskiej wytwórni K-HOLE TRAX. EP-ka dostępna jest na kasecie oraz w formie cyfrowej.

Producentka związana jest z Krakowem, gdzie działa w klubie Szpitalna 1, w którym odpowiada za stronę artystyczną działalności klubu. Organizuje także cykl imprez We Are Radar, a także współpracuje z festiwalem Unsound. Ale artystyczna działalność Olivii wykracza poza Kraków i tu paść muszą nazwy dwóch elektryzujących miejsc, w których Polka już miała okazję zagrać sety – Berghain oraz Tresor.

I jak to kluby bezkompromisowe tak i Olivia przygotowała bezkompromisowy materiał, w którym acidowe brzmienia kopią silnie wespół z mocnymi elementami cosmic. Nie ma tu miejsca na sklejane przerywniki. Jak moc to w pełni, na wysokich obrotach. To się ceni tym bardziej, że u Olivii to szczera konsekwencja. W sekcji Informacje na swoim Facebooku wpisane ma krótko i przejrzyście: „Olivia is into: vinyls, cosmos, retro robots, science fiction, mountains, sounds of acid, house, techno, cosmic and ’80.” i rzeczywiście swoje sety opiera o grę ze starannie budowanej kolekcji winyli z tych właśnie gatunków.

Mocarski ton utrzymują trzy pierwsze utwory: tytułowy „Skawa” dudniący krzepkim beatem, wibrujący „Korsarz” i wreszcie „Paj” o tempie, które z każdą sekundą wydaje się przyspieszać. Dopiero w kolejnym „Szelestt” tempo nieco spowalnia, ale jednocześnie to utwór tak psychodeliczny i wykręcony, że wywołuje trans i muzyczny amok. Niby nie grozi on niebezpieczeństwem ale jednak to amok więc o uspokojeniu nie ma mowy. A na deser Olivia proponuje jeszcze raz „Skawę” tyle, że w wizji innej polskiej DJ-ki i producentki – FOQL znanej z kolektywu Oramics, która na EP-kę Olivii przygotowała remiks tego utworu. Z kolei o brzmienie całości zadbał Eltron, który zajął się miksem oraz Mikołaj „NOON” Bugajak, który odpowiada za mastering.

W ten oto sposób doświadczamy półgodzinnego kosmicznego lotu, po którym potrzeba naprawdę chwili by wrócić do rzeczywistości i zorientować się gdzie jesteśmy. Muzyka Olivii stanowi gwarancję pełnego oderwania niosąc dużo kosmicznej techno mocy. Mocy tej możecie doświadczyć na żywo już wkrótce – w piątek 27 lipca Olivia wystąpi w Płocku na festiwalu Audioriver na scenie… Kosmos. Wymowne nad wyraz.

30 maja 2018 | K-HOLE TRAX

Skawa na Bandcamp » Profil Olivii na Discogs » Profil Olivii na Facebook » Oficjalna strona K-HOLE TRAX »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Diuna

    Są tzw „momenty” ale o wyjątkowości to trochę za wcześnie mowa. Przesądzony faktycznie ten entuzjazm. Kibicujmy Jej i tyle.

  2. ssssss

    dawno nie czytałem gorzej zbudowanych zdań.